نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۵۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

تشدید قوانین تجارت عاج‌فیل در آمریکا

دولت آمریکا به منظور محدود ساختن تجارت عاج فیل در این کشور، قوانین بیشتری وضع کرده است
  تدبیر24باراک اوباما در کنفرانس مشترک خبری با رئیس جمهور کنیا گفت: در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده در مورد شکار فیل، «سازمان خدمات شیلات و حیات وحش ایالات متحده» قانون جدیدی را پیشنهاد کرده که فروش عاج فیل در این کشور را ممنوع می‌کند.

طبق اعلام این سازمان، قانون جدید راه گریز قاچاقچیان عاج فیل برای به فروش رساندن این محصول را سخت‌تر می‌سازد. با تشدید کنترل‌های داخلی روی تجارت عاج فیل، تمامی راه‌های موجود که مورد سوء استفاده قاچاقچیان می‌گیرند از بین می‌رود و تهدید کمتری متوجه این علف‌خواران عظیم‌الجثه می‌شود.

انجمن حفاظت از طبیعت آمریکا اعلام کرد: در حالی که منع فروش عاج فیل در برخی ایالت‌های آمریکا همچون نیویورک و نیوجرسی اعمال می‌شود امیدواریم اقدام فوق برای ممنوعیت این تجارت در سطح ملی از تلف شدن غیرقانونی فیل‌ها جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اخبار محیط زست، کارشناسان برآورد کرده‌اند در فاصله سال‌های 2010 تا 2012 بیش از 100 هزار راس فیل آفریقایی به منظور تجارت عاج توسط شکارچیان تلف شده‌اند که بر اثر آن تعداد این گونه جانوری در برخی کشورها همچون تانزانیا کاهش چشمگیر یافته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: