ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 20
کد خبر: ۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

تشویق ایرلاین‌ها به خرید هواپیما

معاون وزیر راه با بیان اینکه 70 درصد هواپیماهای ناوگان فعال بوده و 30درصد در تعمیرات دوره‌ای قرار دارند، گفت: از سیاست‌های سازمان هواپیمایی این است که ایرلاین‌ها را تشویق کرده تا دنبال خرید‌ هواپیمای جدید با مصرف سوخت کمتر باشند.
حمید رضا پهلوانی با اشاره به ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور در چند هفته اخیر، تصریح کرد: یکی از برنامه های سازمان هواپیمایی کشوری استفاده از ظرفیت داخلی تولید هواپیما برای توسعه ناوگان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تأیید انواع هواپیماهایی که می توانند در ایران به فعالیت حمل و نقل هوایی بپردازند از وظایف سازمان هواپیمایی است، گفت: در این راستا برای بکارگیری هواپیماهای ایران 140 توسط ایرلاین ها برنامه ریزی لازم انجام گرفته و سازمان هواپیمایی به عنوان حاکمیت همکاری لازم برای ورود این هواپیماها را به ناوگان خواهد داشت.
* 30 درصد هواپیماهای ناوگان هوایی در تعمیرات دوره ای هستند
پهلوانی با بیان اینکه در حال حاضر 241 فروند انواع هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، یادآور شد: حدود 30 درصد این تعداد هواپیما در تعمیرات دوره ای قرار دارند و حدود 70 درصد این تعداد هواپیما فعال هستند.
* سوخت یارانه ای و نرخ های تکلیفی
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین اخبار از نرخ سوخت هواپیما برای پرواز های داخلی و خارجی، توضیح داد: در حال حاضر سوخت هواپیما به نوعی یارانه ای است که دولت به ایرلاین ها می دهد، از این رو در ازای این یارانه دولت بلیت هواپیما را بر اساس نیازها و شرایط جامعه تعیین می کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در حال حاضر نرخ سوخت ایرلاین ها برای پروازهای داخلی لیتری 700 تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نرخ تمام شده سوخت چیزی حدود 2300 الی 2400 تومان (بسته به فوب خلیج فارس) است اما دولت برای سوخت پرواز های داخلی به ایرلاین های داخلی، یارانه پرداخت می کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: این مورد مشمول تمام شرکت های هواپیمایی داخلی است که هر لیتر سوخت را فعلاً در پرواز های داخلی به قیمت 700 تومان و در پروازهای خارجی هم به نرخ فوب خلیج فارس دریافت کنند.
پهلوانی اظهار داشت: نرخ سوخت برای پروازی های خارجی شرکت های هواپیمایی هم به قیمت فوب خلیج فارس محاسبه می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: عوارض فرودگاهی برای پروازهای بین المللی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی تفاوتی ندارد.
* شرکت های هواپیمایی به دنبال هواپیماهای جدید کم مصرف باشند
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیاست سازمان هواپیمایی کشوری ایجاد رقابت سالم بین شرکت های داخلی و خارجی است، افزود: شرکت های هواپیمایی داخلی باید به دنبال خرید هواپیماهای جدید با مصرف سوخت کمتر باشند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری هم در این باره همکاری های لازم را با شرکت ها هواپیمایی خواهد داشت.
منبع:دی پرس

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: