بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۵۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

20میلیاردبشکه نفت معطل مانده است

کاهش جهانی قیمت نفت که از تابستان سال گذشته شروع شده باعث لغو 46 پروژه عظیم نفت و گاز در سرتاسر جهان شده که معادل 20 میلیارد بشکه نفت می‌شود.
  تدبیر24گروه تحقیقات و مشاور انرژی وود‌مکنزی مستقر در انگلیس اعلام کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز جهان پروژه‌های نفتی به ارزش 200 میلیارد دلار را به دلیل کاهش جهانی قیمت نفت کنار گذاشته اند.

تحلیلگران وود مکنزی می‌گویند: کاهش قیمت نفت که در تابستان گذشته شروع شده به لغو 46 پروژه عظیم نفت و گاز در جهان منجر شده که معادل 20 میلیارد بشکه نفت می‌شود.

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم، شورون آمریکا، استات اویل نروژ و رویال داچ شل انگلیس در فهرست شرکتهایی که پروژه‌های خود را لغو کرده‌اند دیده می‌شوند.

به گفته محققان بیش از نیمی از این پروژه‌ها که متوقف شده‌اند شامل ذخایر نفتی هستند که هزاران فوت زیر دریا قرار دارند و این امر روند استخراج را به شدت پرهزینه می‌کند.

گروه وود مکنزی، کانادا را منطقه‌ای عنوان کرد که بیشترین آمار پروژه‌های به تعویق افتاده را دارد جایی که برنامه اکتشاف پنج میلیارد و 600 میلیون بشکه ذخایر نفتی(تقریبا تمام شن‌های نفتی این کشور) لغو شده است.

در نیمه دوم سال 2014 قیمت جهانی نفت 100 درصد کاهش یافت و از 100 دلار در هر بشکه به 45 دلار سقوط کرد.

تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در نوامبر سال گذشته مبنی بر کاهش ندادن تولید روند کاهش قیمت را تشدید کرد.

در سال 2015 قیمت نفت برنت تا 69 دلار و 58 سنت در هر بشکه در اوایل ماه می بالا آمد، اما مجددا به کمتر از 55 دلار در هر بشکه در ماه ژوییه بازگشته است.
برچسب ها: تدبیر24 نفت گاز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: