ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 27
کد خبر: ۵۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

جاده تست سرعت خودرو راه‌اندازی می‌شود

جاده تست سرعت مرکز آزمون جاده‌ای خودرو تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.
 تدبیر24:  سال 1382 شرکت آزمون جاده‌ای خودرو به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن وقت و با هدف جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا برای تست جاده‌ای خودروها در خارج از کشور، با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تأسیس شد.

اگرچه وظیفه این شرکت احداث و بهره‌برداری از اولین مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در منطقه خاورمیانه است با این حال عملیات اجرایی این طرح در سال‌های گذشته متوقف شده بود.

در این شرایط به گفته مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، عملیات اجرایی مرکز آزمون جاده‌ای خودرو مجددا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور یک شرکت مشاور و طراح آلمانی، آغاز شده است.

اشکان گلپایگانی خاطرنشان کرده که فاز اول این پروژه شامل جاده تست سرعت خودرو تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در صورت تامین بودجه نیز تا انتهای سال 1395 کل این پروژه راه‌اندازی خواهد شد.

این وضعیت در حالی است که فاز اول راه‌اندازی این پروژه نیاز به حدود 30 میلیارد تومان نقدینگی داشته و هزینه اجرای کل آن بیش از 300 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

شرکتهای ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و شرکت آرتاویل تایر سهامداران شرکت‌ آزمون جاده‌ای خودرو بوده و وظیفه تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بر عهده دارند.

در حال حاضر به دلیل نبود مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در داخل کشور، خودروهای طراحی شده در داخل به مراکز تست خارج از کشور ارسال شده و تاییدیه‌های مورد نیاز از این مراکز دریافت می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: