تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
کد خبر: ۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

410 هزار تومان برای یک ساعت پرواز

در شرایطی که به نظر می‌رسید با بازگشت ثبات نسبی به اقتصاد ایران، کنترل نرخ تورم و البته محدود ماندن افزایش هزینه‌ها صنعت هواپیمایی نیز از آن متاثر شود اما حداقل در بخش‌هایی از این صنعت بزرگ همچنان افزایش قیمت‌ها ادامه دارد.
 تدبیر24: دوره‌های مدرسه خلبانی که در ایران با توجه به محدودیت تعداد آموزشگا‌ه‌ها و هواپیماهای آموزشی همواره نسبت به اوضاع اقتصادی دانشجویان خلبانی هزینه‌های بسیار بالایی را طلب می‌کرده در طول سال‌های گذشته نیز با توجه به شرایط خاص اقتصادی تغییراتی جدی در نرخ گذاری را پشت سر گذاشته است.

محدودیت آموزشگاه‌ها در تامین هواپیماهای آموزشی دست اول و هزینه گزاف برای واردات انواع جدید در کنار افزایش چندباره نرخ سوخت که بیشترین تاثیر را برعرصه هواپیمایی گذاشته باعث شده در طول ماه‌های گذشته نرخ خدمات آموزشی هواپیمایی افزایش یابد.

اما با وجود کنترل بخشی از این هزینه‌ها در طول دو سال گذشته و به طور ویژه چند ماه اخیر، به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت ادامه دارد.

یک دانشجوی دوره خلبانی در این باره به ایسنا گفت:‌ با وجود اینکه قیمت‌ها پیش از این چند باری افزایش یافتند و با توجه به بهبود نسبی اوضاع هزینه‌ها پیش بینی می‌شد لااقل برای مدتی از افزایش دوباره نرخ خبری نباشد اما باز هم در یکی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات خلبانی نرخ‌ها رو به افزایش گذاشته است.

به گفته وی تنها در روزهای اخیر 40 هزار تومان هزینه پرواز با هواپیماهای آموزشی برای دانشجویان دوره خلبانی افزایش یافته و از 370 هزار تومان برای یک ساعت پرواز به 410 هزار تومان افزایش یافته است.

این دانشجو تصریح کرد: هرچند دانشجویان برای تکمیل دوره‌های خود مجبورند هزینه‌های مربوط به کلاس‌ها را پرداخت کنند اما لااقل انتظار این بوده است که در سایه این افزایش هزینه‌ها کیفیت هواپیماهای آموزشی ارتقا پیدا کند، مسئله‌ای که پیگیری نشده و همچنان درصد قابل توجهی از پروازها با هواپیماهای قدیمی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،هرچند پیش از این نیز به دلیل هزینه بالای دوره‌های خلبانی عملا درصد محدودی از دانشجویان توان ورود به عرصه آموزش‌های خصوصی خلبانی را داشتند اما شاید افزایش مداوم این هزینه‌ها باعث شود تعداد این افراد نیز بیش از گذشته آب رود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: