بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۵۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

گرایش به محرومان در دولت موج می‌زند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه باید خیرجمعی به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود گفت: خیر جمعی تنها با پول تعریف نمی‌شود و اینکه فردی در خدمت گروه‌های ناتوان باشد در گسترش خیرجمعی اثرگذار بوده است.
 تدبیر24 : علی ربیعی در آیین تجلیل از پزشکان فرهیخته حامی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بنده بخشی از شخصیت فعلی‌ام را مرهون دکتر رجایی هستم، گفت: 25 ساله بودم که در شاخه کارگری حزب جمهوری عضو بودم.

مطالعات سیاسی مختلفی داشته‌ام و شهید رجایی به من گفت که می‌خواهم تو را وزیر کار کنم. اوایل انقلاب عضو شورای عالی کار شدم و شهید رجایی گفت می‌خواهم یک کارگر را وزیر کار کنم.

وی افزود: در آن زمان ترس بر من غلبه کرده بود اما او به من جرات داد که هر روز بگویم من یک کارگر هستم. خود او همواره می‌گفت من یک کاسه بشقاب فروش بوده‌ام. امیدوارم کاسه بشقاب‌فروش‌ها سرکار بیایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: این دولت، دولت گفت‌وگوی اجتماعی، اعتدال و دولت گروه‌های اجتماعی خاموش است و گرایش به محرومان در آن موج می‌زند؛ هیچ رییس جمهوری تاکنون درگیر مسائل بهزیستی نبوده است.

ربیعی ادامه داد: امروز جامعه ما به خیرجمعی نیاز دارد و تمایل دارم خیر جمعی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود. امروز نیازمند همدلی در جامعه هستیم باید اعتماد میان خانواده‌ها، گروه‌های اجتماعی و دولت بیشتر شود. خیر جمعی تنها پول نیست و نباید فکر کنیم تنها با پول تعریف می‌شود. خیر جمعی از تقسیم مهربانی به یکدیگر آغاز می‌شود و در نهایت می‌توان گفت اگر در خدمت گروه‌های ناتوان باشیم در گسترش خیرجمعی موثر بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند یک جنبش عظیم اجتماعی برای آرامش دادن به جامعه و توسعه خیرجمعی هستیم اظهار کرد: چرا نباید این شعار را سرلوحه قرار بدهیم که هر ایرانی به مصابح یک مددکار و غمخوار است. باید مسوولیت اجتماعی را به جامعه برگردانیم. در حال حاضر شورای راهبردی بهزیستی طرحی را جلو می‌برد که براساس آن نشان مسوولیت اجتماعی بر جامعه اعطاء می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به فعالیت پزشکان خیر اشاره و عنوان کرد: خیر در میان پزشکان، سنتی دیرینه دارد. این پزشک ستیزی که امروز به راه افتاده است یک پدیده نامیمون است. عمومیت پزشکان قابلیت و ظرفیت مسوولیت‌های اجتماعی بزرگ را دارند.

ربیعی در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش پرداخت و گفت: منزل ما در جوادیه بود و در حالی که آنجا پزشک داشتیم، مادرم مرا نزد دکتر اکرامی می‌برد که تا منزل ما فاصله داشت. دیروز به یادم افتاد که دکتر اکرامی در مطب خود یک قلک داشت و می‌گفت هر بیمار هرچقدر که پول دارد در آن بیندازد و دیگر ویزیت از بیماران نمی‌گرفت و متوجه شدم مادرم چون پول نداشت مرا نزد دکتر اکرامی می‌برد.

وی در ادامه از وضعیت نامناسب مزایا و دریافتی‌های کارمندان بهزیستی گلایه و اظهار کرد: از وضع کارمندانمان بسیار ناراحت هستم. کمترین سطح دریافتی را در این سازمان داریم. تلاش کرده‌ام که این وضعیت را ارتقا دهم تا آرامش روانی به پرسنل بهزیستی برگردد. نباید سازمان بهزیستی را کوچک کرد. بهزیستی نهادی غیر صدقه‌ای و با کرامت است و باید اعتماد مردم به بهزیستی بیش از این شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: