تا وقتی درک و فهم مدیران و تصمیم گیران در این صنعت همچون گذشته سیاست زورچپانی و توهین به شعور مردم باشد، نتایجی بهتر از وضعیت کنونی را شاهد نخواهیم بود
تدبیر24:صنعت خودروسازی کشور سالیانی است که به دلیل سیاست های نادرست تصمیم گیران و به دلیل بازار تقریبا بی رقیب داخل به رکودی محسوس و پیشرفتی لاک پشتی رسیده است. معضلی که در بسیاری از ارکان اداری کشور وجود داشته و دارد و آن عدم استفاده صحیح از نیروی کار جوان و بکار گیری از افراد فرسوده و بعضاً بی استفاده در پست هایی خاص با حقوق و مزایای نسبتاً بالا بوده است.
به گزارش سرویس اقتصادی تدبیر24 مشکلات پیش آمده در صنعت خودروسازی کشور که ماحصل عدم برنامه ریزی اصولی و بهره مندی از فرصت ها در سالیان پیشین بوده به حدی رسیده است که بنا بر تحلیل کارشناسان سالانه شاهد ضرر های هنگفت این صنعت علی الخصوص زیان های به جای ماده از دو خودروساز بزرگ کشور هستیم.
مدتی است موجی در فضای مجازی به راه افتاده است که مردم را به تاخیر در خرید خودروی داخلی تشویق می نماید. مطالبی که با عناوین " آخرین تصمیم خودروسازان، جلسه محرمانه ایرانخودرو و سایپا، جلسه مشترک وزارت صنایع با خودروسازان و ... " لحظه به لحظه در حال توزیع است و در گروه های مختلف توسط کاربران منتشر می شود. پیگیری های خبرنگار تدبیر24 حاکی از آن دارد که این فضا سازی ها هیچگونه منبع تشدید داخلی نداشته و صرفا موجی است که به دلیل نارضایتی مردم از خودروسازان بویژه ایرانخودرو و سایپا در حال شکل گیری و افزایش است.
در دورانی که دیگر نمی توان کسب آگاهی را از مردم گرفت، باید منتظر این قبیل اتفاقات باشیم و همانطور که گفته شد فشارهایی که هم اکنون در بازار فروش خودرو های این دو خورو ساز وجود دارد طبیعی و قابل پیش بینی بوده است.
گذشته از اینکه این قبیل اتفاقات و تضعیف صنعت خودرو سازی کشور به دست عوامل داخلی است یا خارجی و اینکه همچون مصادیق مشابه این شیوه از اعتراضات را ذیل توهم توطئه به گردن نا اهلان بیاندازیم، مسئولین باید تاملی بر شیوه رفتارشان با مردم، این ولی نعمتان خود داشته باشند.
وقتی باتولید خودروهایی در سطحی غیر رقابتی با خودروهای تراز اول دنیا و در مقایسه با توانمندی های مهندسان ایرانی این خروجی اسف بار را تحویل مردم آن هم با چندین روش فروش و منت و ... می دهند، در واقع به شعور و جایگاه والای ملت مان توهین می کنند. لذا باید روزی شاهد عکس العمل آگاهانی باشیم که چندین سال بالاجبار محصولات این فرصت طلبان را خریداری کرده اند.
از این جهت تا وقتی درک و فهم مدیران و تصمیم گیران در این صنعت همچون گذشته سیاست زورچپانی و توهین به شعور مردم باشد، نتایجی بهتر از وضعیت کنونی را شاهد نخواهیم بود.