آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۵۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

تصویب شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت خبر داد و گفت: احکام رتبه بندی تا قبل از مهرماه صادر می‌شود.
 تدبیر24 علی اصغر فانی در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن اعلام این خبر که امروز طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسید، درباره میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به این طرح گفت: احکام تا قبل از مهرماه صادر می‌شود اما اجازه دهید در این باره در زمان صدور احکام صحبت کنیم زیرا شرایط و افراد متفاوت هستند.

وی افزود: اگر هر برنامه‌ای در راستای ماموریت اصلی معلمان باشد می‌تواند در رتبه بندی موثر باشد و کانونهای ارزیابی که در آینده شکل می‌گیرد نسبت به این فعالیت‌ها اقدام می‌کند. در بحث رتبه بندی برگزیده شدن در الگوهای برتر تدریس نیز از جمله شاخصه‌های ارتقایی است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید گفت: پروژه مهر همه ساله به آماده سازی فضا، تجهیزات و ساماندهی نیروی انسانی می‌پردازد. پروژه مهر 94 از بهمن ماه 93 کلید خورده و همانطور که سال گذشته با کمترین مشکل شاهد بازگشایی مدارس بودیم امسال هم تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های انجام شده کمترین مشکل را داشته باشیم.

فانی ادامه داد:‌البته در شهر تهران در سال گذشته چندین مورد گزارش شد که برخی کلاس‌های درس معلم نداشتند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلم ایجاد شده بود و به صورت ضربتی حل شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بی انگیزگی معلمانی که از دبیرستان به پایه ابتدایی منتقل می‌شوند گفت: با تغییر ساختار نظام آموزشی روبرو هستیم و امسال متوسطه دوم به جای چهار پایه، سه پایه می‌شود و یک مرحله از استقرار نظام 3 3 6 پیش می‌رود بنابراین یک چهارم نیروی انسانی ما در متوسطه بدون کلاس درس می‌ماند اما نمی‌شود آنها را رها کرد.

وی افزود: ما باید به نحو احسن از نیروی انسانی استفاده کنیم. معلم‌ها هم باید این واقعیت را درک کنند. ما باید برای آنکه یک عدالت نسبی را ایجاد کنیم طبق ضوابط مشخصی همه همکاران متوسطه اول و دوم را امتیاز بندی می‌کردیم تا بر اساس آن امتیاز و همچنین نظر خودشان محل خدمتشان مشخص شود. تعدادی از این افراد که در متوسطه دوم تدریس می‌کردند قبلا در ابتدایی مشغول بودند و مشکلی ندارند. برای مابقی نیز دوره‌های توجیهی و آموزشی در نظر گرفته شده و امید است با کمترین مشکل امسال را پشت سر بگذاریم.

وی درباره دانش آموزان مردودی گفت: با تعمیم آموزش برای معلمان و بکارگیری روشهای نوین تدریس تلاش داریم افت تحصیلی را به حداقل برسانیم اما باید توجه کرد برخی دانش آموزانی که مردود می‌شوند به عنوان دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و ذاتا مشکل یادگیری دارند که البته تلاش می‌کنیم امر سنجش را بهتر انجام دهیم.

فانی درباره تدریس مدیران مدارس در کلاسهای درس، اظهار کرد: شش ساعت تدریس مدیران در هفته از مصوبات گذشته بوده که اجرایی نمی‌شد و این جزو وظایف مدیران مدارس است.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز گفت: تا قبل از اقدام و پرداخت خبری را در این خصوص اعلام نمی‌کنم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: