آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۵۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

46 هزار اتومبیل ایران خودرو در سال 94 فروش نرفت +سند

تدبیر24:یکی از موضوعاتی که طی هفته های اخیر در افکار عمومی و رسانه مورد بحث جدی قرار می گیرد، کمپین نخریدن خودروهای ایرانی است. اگرچه این کمپین به علت گرانی این محصولات و عدم تناسب قیمت فعلی آن به کیفیت و خدمات ارائه شده، مطرح شده اما در عین حال، نباید از تاثیرات آن روی کارگران ایرانی شاغل در این کارخانجات و سودی که رقبای چینی از این وضعیت می برند، غفلت کرد.

ماجرا از آنجا داغ تر شد که وزیر صنعت به عنوان مسئول ارشد تولیدات کارخانجات ایرانی سازنده خودرو، در اظهاراتی تند، از عباراتی مانند "ضد انقلاب" در توصیف حامیان این کمپین استفاده کرد که با واکنش شدید رسانه ها و حتی حامیان دولت مواجه شد.

در عین حال، انتشار یک تصویر از پارکینگ ایران خودرو که مملو از خودروهای صفر کیلومتر بود نیز با بازتاب فراوانی همراه بود که مدیرعامل ایران خودرو، آنرا متعلق به بهمن 92 دانست و جدید بودنش را رد کرد.

به همین خاطر، اهمیت میزان تولید و فروش خودروسازان ایرانی پس از راه افتادن کمپین فوق، موضوعی است که برای رسانه ها و افکار عمومی اهمیت ویژه ای دارد. بررسی های صبحانه در این خصوص نشان می دهد طبق اعلام رسمی مسئولان یکی از 2 خودروساز بزرگ کشور تعداد قابل توجهی از خودروهای تولیدی آنها، فروش نرفته است.

طبق گزارش رسمی کامیار عطایی معاون اقتصادی ایران خودرو به مسئولان سازمان بورس که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که در مردادماه سال جاری، تعداد 28 هزار و 400 دستگاه از اتومبیل های خانواده پژو، تعداد 6700 دستگاه از خانواده سمند، تعداد 2200 دستگاه تندر، 1500 دستگاه دنا، 926 دستگاه رانا، 229 دستگاه سوزوکی و 2200 دستگاه سایر محصولات جدید و وانت در ایران خودرو تولید شده که از این میان، 31 هزار و 900 دستگاه از گروه پژو، 4800 دستگاه از گروه سمند، 2500 دستگاه از خودورهای تندر، 604 دستگاه از خودروهای دنا، 1308 دستگاه از اتومبیل های رانا، 112 دستگاه از خودروهای سوزوکی و 2600 دستگاه از سایر محصولات و وانت به فروش رفته است.


فروش ایران خودرو در 5 ماه اول سال 94

طبق اعلام مذکور، از مجموع 42 هزار و 445 دستگاه اتومبیل تولید شده در مردادماه، 44 هزار و 16 دستگاه آن فروش رفته، یعنی چیزی حدود 2 هزار دستگاه بیش از تولید مردادماه.

اما در عین حال، آمار رسمی ایران خودرو از میزان تولید و فروش در مدت زمان سپری شده از سال 94 تا پایان مردادماه، به این صورت است که مجموعا 233 هزار و 17 دستگاه اتومبیل تولید شده است که از این میان، 186 هزار و 926 دستگاه از تولیدات مذکور به فروش رفته و جمعا 46 هزار و 91 خودرو، به فروش نرفته است.


گزارش صورت های مالی 6 ماه اول سال 93 ایران خودرو


گزارش ایران خودرو از تولیدات 6 ماه اول سال 93

اگرچه بررسی ها، برای پیدا کردن همین گزارش در سال گذشته، نتیجه ای در بر نداشت اما یادداشت های توضیحی صورت های مالی شرکت ایران خودرو درباره دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور سال 93، نشان از تولید 269 هزار و 46 دستگاه خودرو دارد که 3 هزار و 944 دستگاه آن، از فروش برگشته بوده است. حال مشخص نیست این برگشت از فروش به معنای داشتن عیب و دلیل خاص برای عدم فروش است یا همان معنای عدم تمایل خریداران به خرید این تعداد اتومبیل تولید شده در ایران خودرو است
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: