آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۵۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

خودروی هیبریدی را تنها بچه پولدارها می‌خرند

ابوالفضل قناعتی ظهر امروز در واکنش به گزارش LEZ که در صحن علنی مطرح شد، گفت: در سال 94، 40 میلیارد تومان برای خرید موتور برقی بودجه برای شهرداری در نظر گرفته شد؛ این در حالی است که برای خرید اتوبوس برقی نیز 40 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.
تدبیر24: ابوالفضل قناعتی ظهر امروز در واکنش به گزارش LEZ که در صحن علنی مطرح شد، گفت: در سال 94، 40 میلیارد تومان برای خرید موتور برقی بودجه برای شهرداری در نظر گرفته شد؛ این در حالی است که برای خرید اتوبوس برقی نیز 40 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که عمده آن در اختیار بخش خصوصی است، گفت: از این شش هزار خودرو، دو هزار دستگاه به طور دائم در تعمیرگاه هستند و دولت قبل و فعلی به تعهدات خود در زمینه تامین کمک هزینه خرید اتوبوس عمل نکرد.
 
عضو هیات رییسه شورای شهر با بیان اینکه خودروی هیبریدی 120 میلیون تومان قیمت دارد و تنها افراد پولدار می توانند آن را خریداری کنند، تصریح کرد: آیا این عدالت است که خودروی هیبریدی گران قیمت بتواند در همه جای تهران تردد کند؛ اما خودروی پیکان و پراید نتواند. باید ستاد سوخت در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده پاسخگو باشد. هر چند که به نظر من این سازمان باید منحل شود.
 
قناعتی با بیان اینکه مقصر آلودگی شهر تهران، شورا و شهرداری نیست، گفت: مسافرکش های شخصی از سایر استانها به تهران آمده و به صورت شبانه روزی در این شهر فعالیت می کنند که این مساله سبب تشدید آلودگی می شود.
 
به گزارش ایسنا، همچنین احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز با بیان اینکه به ازای هر یکهزار نفر پایتخت نشین، 300 خودرو وجود دارد، گفت: باید سیستمی در تهران طراحی شود که پس از انجام تخلف توسط رانندگان به آنها پیامکی ارسال شود چرا که مردم متوجه نیستند که تخلف می کنند و پس از مدتی در هنگام فروش خودرو متوجه می شوند که باید هزینه زیادی را به پرداخت جرایم بپردازند.
 
در بخش دیگری از این جلسه احمد حکیمی پور رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر نیز با بیان اینکه پیشنهاد می شود تا مدتی بررسی مصوبات جدید در شورا متوقف شود تا سرنوشت مصوبات قبلی بررسی شود، گفت: طرح زوج و فرد به صورت مقطعی قرار بود باشد اما حالا می گویند که موثر نبوده است.
 
وی با بیان اینکه هر سال عوارض 365 روز از صاحبان خودرو اخذ می شود، گفت: با این حال آنها تنها نصف سال خودروهای خود را بیرون می آورند و باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: