تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

اولویت مدرسه‌سازی در نقاط محروم باشد‌

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولویت مدرسه‌ سازی باید در نقاط محروم باشد‌، گفت: باید تمام سرمایه‌های اجتماعی را به پای این موضوع مهم بریزیم.
تدبیر24علی اوسط هاشمی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: هر چند در بحث آموزش در مسیر زیبایی از توسعه واقع شده‌ایم و تلاش‌های ارزشمندی در این زمینه شکل گرفته اما با توجه به شرایط خاص استان هنوز جای کار بسیاری باقی است.

هاشمی اظهار کرد: در راستای بهبود فضای موزشی باید فرهنگ مشارکت را توسعه داد و ضرورت بهبود وضعیت آموزشی در استان به دغدغه همگان تبدیل شود.

استاندار در ادامه گفت: نباید خروج دانش آموزان از سیستم آموزشی را بی تفاوت باشیم همه در بحث جذب دانش آموزان سر کلاس درس احساس مسئولیت کنیم.

وی تصریح کرد:‌ برای رسیدن به توسعه باید مدرسه و معلم را هدف قرار دهیم، تا زمانی که در شهرستان‌ها بی‌سوادی وجود دارد نباید مسئولان بی‌تفاوت از کنار این موضوع گذر کنند.

هاشمی با تاکید بر توجه به رشته های علوم پایه در استان نیز گفت: باید رشته علوم پایه در تمامی شهرستان‌ها فعال شود و همه شهرستان‌ها از وجود مدرسه نمونه دولتی برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید رویکرد مردم را از رشته علوم انسانی به سمت علوم پایه و ریاضی که در گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته سوق دهیم.

وی با تأکید براینکه نباید مدرسه‌ای فاقد آب شرب بهداشتی و برق باشد، گفت: مسئولان شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش با همکاری هم برای تأمین آب و برق تمامی مدارس تلاش کنند.

استاندار با بیان اینکه فاصله زیاد بین روستاها و پراکندگی جمعیت کار آموزش و پرورش را بر این استان به صورت ویژه و خاص تبدیل کرده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش کمک کند تا ساختارها به گونه ای تعریف شود تا با تمرکز زدایی ، تفویض اختیار روند بهبود آموزش و پرورش سرعت گیرد.

وی با اشاره به عدم ماندگاری دانش آموزان به موضوع تحصیل و بالاتر بودن این امر از میانگین کشوری در این استان افزود: باید تمام امکانات و توان به کار گرفته شود تا ادامه تحصیل و رفتن به مدرسه در استان سیستان و بلوچستان جدی تر شود ، زیرا بازماندن از تحصیل خسارت های مادی و معنوی به همراه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: