نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

آرای دیوان عدالت اداری مبتنی بر مصلحت اندیشی نیست

تدبیر24 :حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز سه شنبه در همایش «نقش و جایگاه منفعت عمومی در رویه قضایی دیوان عدالت اداری» در تالار عدالت دانشگاه شهید بهشتی افزود: مشکل اساسی و جدی که اکنون با آن سروکار داریم قوانینی است که تصویب می شود و بعد یکسری حقوق برای مردم لحاظ می کند و بعد به دولت ابلاغ می شود اما دولت قابلیت اجرای آنها را ندارد و از این رو دیوان با مشکل مواجه می شود.
وی تصریح کرد: در دیوان عدالت اداری با یکسری مشکلات مواجه هستیم که دانشگاه ها باید کمک کنند تا رفع شوند که مهمترین آنها بخش حقوق جامعه است که شاخه های مختلفی دارد که جز حقوق عمومی است، از این رو حقوق عمومی بحثی گسترده و فراگیر در جامعه است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
منتظری ادامه داد: بیش از 50 موضوع تخصصی در دیوان عدالت اداری دایر کرده ایم که کارهای دیوان از یک جایگاه محکم تر برخوردار باشد و این 50 موضوع هر کدام برای خود شعبه های تخصصی دارند.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: هیات تخصصی را نیز به لحاظ موضوعات مختلف در شش بخش تقسیم و تخصصی کردیم که این شش هیات در بیش از 10 شعبه تخصصی و در 50 موضوع تخصصی فعالیت دارد که همه اینها باعث شده تا یک مجموعه فراگیر و گسترده باشیم تا بتوانیم به همه جامعه و مردم عزیز خدمت کنیم.
منتظری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در دیوان عدالت اداری قوانینی است که بطور شایسته جامعه نگر نیستند و همه ابعاد مسائل جامعه را مورد توجه قرار نداده اند، از این رو سیستم قانونگذار باید این نواقص را رفع کند زیرا بسیاری از آسیب ها در جامعه در برخی قوانین ریشه دارند و ضعف های آن قوانین را باید برطرف کرد.
وی افزود: مشکل دیگری که دیوان عدالت اداری با آن مواجه است کمبود نیروی انسانی متخصص است. عدم تربیت و پرورش قضات متخصص در حقوق عمومی باعث اجرای ناقص قوانین یا گاها اشتباه خواهد شد، از این رو باید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور کمک و توجه جدی به این مساله داشته باشند تا بتوانیم از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای در دیوان عدالت اداری استفاده کنیم.
در همایش «نقش و جایگاه منفعت عمومی در رویه قضایی دیوان عدالت اداری» جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: