نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
داریوش قنبری :

پتانسیل مشارکت سیاسی زنان نباید سرکوب شود

آنچه مسلم است زنان نیمی از جامعه ایران را به خود اختصاص داده اند و از سوی دیگر در جایگاه علمی خوبی نیز قرار دارند تا جایی که امروزه آمارها نشان می دهد زنان و دختران 70 درصد کرسی های دانشگاه را در اختیار گرفته اند

تدبیر24:نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم با اشاره به نقش موثر زنان در تحولات سیاسی گفت: زنان هنوز به سهم شایسته خود در حوزه سیاسی اجتماعی دست نیافته اند و در این زمینه نیاز به فعالیت بیشتر از سوی آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در دو دوره هفتم وهشتم مجلس شورای اسلامی در خصوص نفش زنان در مشارکتهای سیاسی گفت: امروزه مشارکت سیاسی از جمله اموری است که از آن به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه یاد می شود به گونه ای که عدم مشارکت سیاسی به خصوص مشارکت سیاسی زنان به عنوان یکی ازشاخصه های توسعه نیافتگی کشورها مطرح می شود.

نماینده مجلس در دوره هشتم خاطرنشان کرد کرد: مشارکت های سیاسی زنان در ایران در دوره های مختلف متفاوت بوده است. این موضوع در بازه قبل و بعد از انقلاب شرایط متفاوتی داشته است. با توجه به محدودیتهای اولیه تشکل های زنان شکل گرفت و نام آنها برای نمایندگی مجلس شنیده شد ولی با این حال جای برای زنان در کرسی های بالا همچون معاونت رئیس جمهور و وزارت از دسترس انها دور ماند. در دولت دهم اولین زن کرسی وزارت را در اختیار گرفت ولی از انجا که در این دوره فعالیت های سیاسی دولت کم رنگ شد لذا حضور زنان در امور سیاسی نیز چشمگیر نبود.

وی همچنین به خبرنگار ما گفت: آنچه مسلم است زنان نیمی از جامعه ایران را به خود اختصاص داده اند و از سوی دیگر در جایگاه علمی خوبی نیز قرار دارند تا جایی که امروزه آمارها نشان می دهد زنان و دختران 70 درصد کرسی های دانشگاه را در اختیار گرفته اند بنابراین می توان نتیجه گرفت که این پتانسیل قدرتمند در بخشی بزرگی از جامعه وجود دارد که باید با مدیریت صحیح بالفعل شود و سرکوب آن عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد.

قنبری ادامه داد: امابا توجه به این توانایی ها متاسفانه سقفی شیشه ای برای انها در نظرگرفته شده که مانع پیشرفت و حضور پررنگ بانوان در سیاست می شود و آن توازن جنسیتی از لحاظ مدیریتی هنوز در کشور شکل نگرفته است . این موضوع می تواند در آینده به یک بحران مدیریتی تبدیل شود اما با نگرش صحیح نسبت به زنان و نقش آنها در تحولات سیاسی و اجتماعی می توان جامعه پویاتری را تجربه کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: