نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰

علیرغم شایستگی هایش نمی آید

درصورت ثبت نام شهیدی در مجلس خبرگان عده ای آماده به اجرایی کردن سناریوی خود هستند و این چهره را به نزدیک شدن به فضای سیاسی متهم خواهند کرد و با دستاویز کردن این حرکت به دور شدن از فضای ریاست بر بنیاد شهید، در نحوه مدیریت فعلی آن اعمال نظر نمایند.

تدبیر24 :یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه اش دارد. فردی اعتدال گرا و سیاستمدار است. در دوره احمدی نژاد هم از مسئولین دولتی به شمار می رفت. وی مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی بود و نشان داد هرچه دارد بی هیچ تکلفی خالصانه بر کفه خدمت گذارده است.

محمدعلی شهیدی محلاتی که هم اکنون معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و مور ایثارگران نیز هست، از طرف مقام معظم رهبری به سمت نمایندگی ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 با توجه به حضور حداکثری مسئولین و پرچمداران عرصه سیاسی کشور در دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری وظیفه دلسوزان نظام پر شور کردن فضا برای اخذ حداکثری آرای مردم و مشارکت های مدنی است.

پیش از این گمانه زنی ها درخصوص ثبت نام حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی برای مجلس خبرگان رهبری به گوش می رسید. اما بر اساس شنیده های خبرنگارما، وی به دلیل عدم رضایت قلبی و پیش گرفتن روشی خاضعانه از ثبت نام سر باز زدند. نزدیکان ایشان و کسانی که مدتی با شهیدی محلاتی نشست و برخواست داشته اند بخوبی عالم به اخلاق مداری ایشان هستند.

لذا دور از ذهن نیست که باتوجه به مسئولیتی که اخیرا رئیس جمهور تحت عنوان دبیری شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت وی را منصوب کرده و باتوجه به سبقه اخلاقی اش، در مقابل فشار های دوستان راه سکوت و عدم شرکت در کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری را در پیش بگیرد. پیش از این هم نام وی در چند لیست اعتدالی و اصلاحاتی ذکر شده بود که هیچ کدام موردتایید ایشان قرار نگرفته است.

اصرار دوستان و بدخواهان ایشان هردو در یک جبهه است و هردو فشار برای حضور ایشان را خواستارند. اما این کجا و آن کجا !

شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن دارد که درصورت ثبت نام شهیدی در مجلس خبرگان عده ای آماده به اجرایی کردن سناریوی خود هستند و این چهره را به نزدیک شدن به فضای سیاسی متهم خواهند کرد و با دستاویز کردن این حرکت به دور شدن از فضای ریاست بر بنیاد شهید، در نحوه مدیریت فعلی آن اعمال نظر نمایند.

گویا پرونده تحقیق تحفص از بنیاد شهید و امور ایثارگران مرتبط با فشار ها بر رئیس بنیاد شهد است و فشاری که نزدیکان محلاتی به وی وارد آورده اند، موجبات به تعویق انداختن قرائت گزارش در مجلس و رسیدگی به پرونده های آن را دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: