ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 23
کد خبر: ۵۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

اولین شماره فصلنامه راهبرد ارتباطات منتشر شد

تدبیر24 :اولین شماره فصلنامه «راهبرد ارتباطات» با مدیرمسئولی و سردبیری آرش محبی و آثار و گفتگوهایی از دکتر رسول بابایی، دکتر رها خرازی آذر، احمد نقیب زاده، آلکس مارلند، کن کاسگروف، پرویز امینی، دکتر محسنی و... منتشر شد. این شماره فصلنامه راهبرد ارتباطات به «برندسیاسی» پرداخته و پیام محوری بخش‌های متنوع مجله این است که برند سیاسی چیست و چگونه باید از آن به عنوان یک راهبرد برای ارتباطات و کنش‌های احزاب و  شخصیت‌های سیاسی استفاده کرد.
آرش محبی سردبیر راهبرد ارتباطات در سرمقاله اولین شماره این مجله، نداشتن راهبرد و ضعف در طراحی آن را یکی از مشکلات جامعه ارتباطی کشور عنوان کرده و نوشته که «برند» چگونه می‌تواند در قامت یک راهبرد، فعالیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای در هر حوزه از  جمله سیاست را سازماندهی کند و با دور زدن ترافیک پیام حاکم بر جامعه امروز، ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کند. در بخش های مختلف این شماره به چیستی برند سیاسی، قوانین برند سیاسی،برند سیاستمداران، برند احزاب و مدیریت برندها با رویکرد تحلیلی آموزشی اشاره شده است.
در این شماره مقاله مفصلی از رسول بابایی با موضوع  قانون‌های برند سیاسی در ایران منتشر شده است. بابایی در این مقاله با نگاهی به فعالیت بازیگران سیاسی و همچنین تجربه‌های برندسازی در حوزه تجاری و تلفیق آنها 22 قانون کاربردی برای فعالیت بازیگران سیاسی در ایران از منظر برند ارائه کرده است.بخش چهارم این شماره فصلنامه راهبرد ارتباطات به مصاحبه‌های ویژه اختصاص دارد. اولین مصاحبه این بخش با دکتر رها خرازی آذر درباره نقش برندسازی در ارتباطات دیپلماتیک است. مصاحبه ویژه دوم این بخش با دکتر کن کاسگروف انجام شده است. کاسگروف در این مصاحبه مفصل به تکنیک‌های برندسازی سیاسی که نامزدهای انتخابات سال 2016 آمریکا از آنها استفاده می‌کنند، اشاره کرده است. وی درباره برندحسن روحانی و محمود احمدی نژاد هم تحلیل جالبی دارد.


قیمت این فصلنامه 10 هزار تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه فصلنامه راهبرد ارتباطات با شماره 26409079-021 تماس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: