تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۵۹۳۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

هاشمي مرد اول انتخابات

هاشمي بيش از آنكه درگير گذشته باشد، درگير حال و آينده ايران بزرگ در نگاه تعاملي مبتني بر خردمندي است. نكته مهم آن كه بايد توسعه و بزرگي ايران را از وابستگي به افراد به وابستگي به سيستم و ساختارها، تغيير داد.
تدبیر24 :صادق ملکی- روزگار به هاشمي فرصتي داد تا در حياتش شاهد قدرداني مردم از خويش باشد. با وجود آنكه تيم هاشمي محروم از رسانه بود توانست در سايه «هرفرد، يك رسانه»، كاري عظيم كرده و هاشمي را مرد اول انتخابات بنمايند. راي به هاشمي نه تنها راي به عقلانيت، بلكه تبلور راي مردمي بود كه با راي خويش اعلام كردند مردم ايران به تعالي رسيده‌اند. هاشمي در حالي راي اول را به خود اختصاص داد، كه يك دهه است جريانی خاص به او مي‌تازد تا شايد بتواند او را صحنه سياست حذف کند. تاريخ ايران، منطقه و جهان مملو از مردان بزرگي است كه بزرگ نماندند اما هاشمي يك استثنا در صحنه سیاسی ايران است. محبوبيت هاشمي حاصل آن است كه وي فرزند زمان بوده و رمز ماندگاري در صحنه پيچيده سياست را مي‌داند. راي به او و ليست خبرگان مردم نشان داد كه هاشمي توانسته با وجود همه مشكلات، بي‌مهري‌ها و... همچنان نزد مردم بزرگ بماند. اگر بپذيريم تهران و مردمش نماد ايران است، راي به هاشمي و ليست مورد حمايت او، راي مردم ايران به هاشمي و انديشه‌هايش است. راي به هاشمي، نه‌تنها نشان از پيروزي او، بلكه حاکی از تغيير بزرگی در فرهنگ سياسي ايرانيان است. راي به هاشمي عبور از نگاه سياه و سفيد است. هاشمي زنده ماند تا خود شاهد رويش عقلانيت حاصل از نگاه خاكستري برصحنه سياست باشد. هاشمي در حالي برنده شد كه همه ظرفيت طرفدارانش به ميدان نيامده بودند در حالي كه حريف سياسي او با تمام توان و در چتر حمايتي وسيع آمده بود تا براي هميشه كار هاشمي و انديشه‌هايش را يكسره بنمايد. پس از حماسه انتخاب دولت تدبير، راي به ليست خبرگان مردم و اميد، راي به تداوم راهي است كه راهبرد آن از مسير اعتدال گذشته و مقصد نهايي آن به صلح، آشتي ملي و توسعه هرچه بيشترايران خواهد انجاميد. هاشمي مردي است كه گذرهاي تاريخي ايران پس از انقلاب، مديون حضور و نقش‌آفريني‌هاي اوست و اين راي بيانگر تاييدي دوباره بر ضرورت تداوم نقش‌آفريني او در صحنه سياسي ايران است. هاشمي در انتخابات رياست‌جمهوري فرصت حضور نيافت. شايد اين نيز خود نعمتي الهي بود تا امروز در پيچ انتخاباتي حساس‌تر از رياست‌جمهوري، از امتحاني ديگر با آراي مردم سرافراز بيرون‌ آيد. هاشمي بيش از يك نام است. هاشمي نماينده ذهنيت تعامل گراست. هاشمي ايجابي به سياست داخلي و خارجي نگريسته و منادي آشتي ملي است. انتخابات، براي باورمندان به راه او فرصتي فراهم كرد تا با انتخابش، محبوبيت و سنگيني وزن انديشه‌هاي او را به نمايش بگذارند. هاشمي هيچ گاه از سياست قهر نكرد و در سخت‌ترين شرايط چون امروز معبر عبور براي خود و يارانش ساخت. هاشمي بيش از آنكه درگير گذشته باشد، درگير حال و آينده ايران بزرگ در نگاه تعاملي مبتني بر خردمندي است. نكته مهم آن كه بايد توسعه و بزرگي ايران را از وابستگي به افراد به وابستگي به سيستم و ساختارها، تغيير داد. نياز به هاشمي و هاشمي‌ها يك نقصان ساختاري تاريخي است كه جامعه سياسي ايران بايد از آن رهايي يابد. ايران و ايراني چون همه كشورهاي پيشرفته بايد از كاريزماي افراد عبور كرده به كاريزماي سيستمي با محوريت روشن از حقوق و قانون دست يابد تا توسعه در آن امري ماندگار و مستمر شود.
برچسب ها: تدبیر24 ملکی هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدی
|
United States of America
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
1
باتشکر از تحلیل خوبتان
جعفرشعبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
1
1
هاشمی بدون رسانه نبود .همه طرفداران آن ها برخوردار از شبکه اجتماعی و وایبر و واتس آپ و فیس بوک و هزار کوفت و زهر مار و بویژ] آزادانه از ماهواره استفاده می کنند و در همه امور هم آزادند و دیگر نیازی به تلویزیون ندارند.تازه بی بی سی و رادیو فارسی و بقیه شبکه های فراسی وهابیت و بهائیت و فرق ضدانقلاب از آنها حمایت می کنند و باز هم می گویی رسانه در اختیار نداشتند . روزنامه نداشتند. دانشگاه آزاد نداشتند. وزارت علوم نداشتند. معلوم می شود بعضی افراد سرشان را توی برف کردند و ادای آدم های با علم و معرفت را در می آورند.
هاشمی رسانه ای در اختیار دارد که با پول های بادآورده همه دو میلیون نفر مات خود کرده است.
البته از حق نگذریم هاشمی هنر لازم برای این امور داشته است و ...
نظر شما: