ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۵۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
معاون گردشگری هشدار داد:

پیامک‌های فریبنده برای سفرهای نوروزی

معاون گردشگری در آستانه فرا رسیدن زمان سفرهای نوروزی هشدار داد: پیش از پرداخت پول و بستن قرارداد با آژانس‌ها، درباره صلاحیت و اعتبار قانونی آن‌ها تحقیق کنید و به پیامک‌های تبلیغاتی بی‌هویت توجه نکنید.
مرتضی رحمانی‌موحد محتوای یکی از پیامک‌های تبلیغاتی درباره سفر به «بوسنی و هرزگوین با بوسنی ایرلاین» را مثال آورد و به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: این شرکت هواپیمایی اصلا مجوز ندارد که سفر با آن را تبلیغ می‌کنند! متاسفانه پیش از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی نسبت به محتوای آن‌ها دقت نمی‌شود و با وجود درخواست و تذکرهای ما، اجازه‌ بررسی و تایید محتوای این پیامک‌های تبلیغاتی را به متولی نمی‌دهند.

او با انتقاد به شیوه‌ی برخورد با فرستندگان پیامک‌های بی‌هویت گردشگری اظهار کرد: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کارگروه نظارت بر محتوا برابر شورای عالی فضای مجازی، عضو نیست. ما درخواست عضویت داده‌ایم تا بتوانیم بر محتوای تبلیغات گردشگری در فضای مجازی نیز نظارت داشته باشیم. البته به دنبال طرح درخواست ما، شورا همکاری‌های خوبی با این سازمان داشته و پنل "خدمات ارزش افزوده" را به ما داده‌ است، ولی پنل "پیامک" در اختیار ما نیست.

معاون گردشگری افزود: با آن‌که با عضویت این سازمان موافقت کرده‌اند،‌ اما گفته‌اند؛ نمی‌توانیم منتظر تایید محتوای پیامک‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بمانیم. پیامک‌ها را می‌فرستیم اگر تخلفی شد، با فرستنده برخورد می‌کنیم. این شیوه‌ی برخورد چه فایده‌ای دارد؟!

وی گفت: متاسفانه مسیر تبلیغات پیامک‌ها جور دیگری تعریف شده است، درحالی‌که محتوای پیامک‌های تبلیغاتی باید قبل از به اشتراک گذاشتن، راستی‌آزمایی و صحت و صلاحیت‌شان تایید شود. چرا پیش از دریافت نظر و تایید متولی، چنین پیامک‌هایی را که محتوای بی‌هویتی دارد، منتشر می‌کنند؟!


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: