بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۵۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

دور دوم انتخابات مهم است

آرايش سياسي مجلس آينده بستگي به حوزه‌هايي دارد كه به دور دوم رسيده است.

تدبیر24:احمد شيرزاد- بايد و نبايد‌هاي متعددي بعد از انتخابات مجلس دهم به وجود آمده است. يكي از اين الزامات كه اصلاح‌طلبان بايد به آن دقت كنند برگزاري دور دوم انتخابات در برخي حوزه‌هاست. چرا که آرايش سياسي مجلس آينده بستگي به حوزه‌هايي دارد كه به دور دوم رسيده است. بنابراين توجه به دور دوم انتخابات در اين حوزه‌ها بايد در دستوركار جدي انتخاباتي اصلاح‌طلبان قرار گيرد و تمامي نيروهاي خود را درحوزه‌هايي كه به دور دوم كشيده شده است، متمركز كنند. دوستاني كه دراين حوزه‌ها زندگي مي‌كنند نيز بايد برنامه‌ريزي جديد داشته باشند. متاسفانه عموما در انتخابات ميان دوره‌اي و دور دوم شاهد مشاركت پايين هستيم و اين مورد همواره به ضرر شركت‌كنندگان است. بنابراين بايد فضا آماده نگاه داشته شود و مخاطبان را هوشيار نگاه داريم و تصور نكنيم نتيجه‌گيري خوب در تهران به معنای اين است كه اصلاح‌طلبان به اهداف خود رسيده‌اند؛ زيرا طرف مقابل با قدرت سازماندهي‌اي كه دارد روي تك‌تك صندلي‌هاي باقيمانده سرمايه‌گذاري خواهد كرد و با توجه به موقعيت‌هاي از دست داده با قدرت خواهد كوشيد اكثريت مجلس را از آن خود كند لذا اصلاح‌طلبان در اين مورد وظيفه جدي دارند و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب بايد كاملا توجه داشته باشند اگر فضا انتخاباتي نباشد نتيجه به شكل ديگري رقم خواهد خورد. از دیگر الزاماتي كه بايد رعايت شود اين است نمايندگاني كه به مجلس راه يافته‌اند بايد در مصاحبه‌هاي خود كاملاحساب شده رفتار كرده و به سوالات پاسخ دهند و نبايد عجله‌اي براي حضور رسانه‌اي داشته باشند. البته مردم انتظار دارند افرادي را كه به مجلس فرستاده‌اند بيشتر بشناسند و با افكار و مواضع آنها آشنا شوند اما به نظر مي‌رسد كه نمايندگان بايد روي چارچوب‌هاي اصلي اصلاح‌طلبي صحبت كنند و در حوزه‌هایی كه تسلط کاملي روي آن ندارند وارد نشوند. ضمن اينكه نبايد از طرف مجلس وعده‌اي به مردم بدهند زيرا هنوز تركيب مجلس آينده مشخص نيست و اگر وعده‌‌هایشان عملی نشود ممكن است گريبانگير آنها شود. نكته كليدي اين است كه در حال حاضر نمي‌توان درباره هيات رئيسه مجلس آينده اظهارنظر كرد و باید آن را به بعد از برگزاري دور دوم و به نمايندگان محترم مجلس واگذار كرد. دوستان رسانه‌اي هم نبايد در اين زمينه‌ها از نمايندگان نظراتي بخواهند زيرا ممكن است جامعه و نمايندگان را دچار سردرگمي كند و فضايي مانند شوراي شهر اول تهران به وجود آيد و جامعه از به وجود آمدن يك فضاي باز، سرخورده و پشيمان شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: