تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۵۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

اصلاح طلبی واعتدالگرایی راه آینده جامعه است

روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 17 اسفند در سرمقاله ای با قلم امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه، می نویسد: نگاه کوتاهی به جامعه از گذشته تا حال، به خوبی نشان می دهد تا چه اندازه دیدگاه جامعه در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی متفاوت شده و به سوی اصلاح طلبی و اعتدالگرایی در حرکت است.

تدبیر24:در این سرمقاله می خوانیم: اما فرایند این رویدادها نشان می دهد که ما هنوز در میانه تغییرات چشمگیری هستیم که به ذهن می آید؛ زیرا امروز هنگامی که به پیرامون خود نگاه می کنیم شواهد فراوانی می یابیم که ما را تشویق می کنند به آینده امیدوار باشیم. کم کم درک می کنیم که اجزای جهان کوچک تر می شود و تا چه اندازه به هم وابسته شده است. گرچه نمی توان درباره جامعه، به دلیل پیچید گی و چندبعدی و چندجزئی بودن و سطوح و جنبه ها و جلوه های گوناگون که هرلحظه به رنگی درمی آیند، پیش بینی دقیقی کرد اما به نظر می رسد نتایج انتخابات هفتم اسفند به روشنی معلوم کرد که جامعه به شدت خواهان تغییر و دگرگونی در تمام زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و به ویژه سیاسی و همگام و هم رای با رئیس جمهور خود است و تا کمترین فرصتی می یابد گرایش خود به اصلاح و تغییر و حرکت در مسیر اعتدال را با رای و حمایت خود اعلام می کند.
نتیجه انتخابات هفتم اسفند به خصوص رای مردم تهران این پیام را به تندروها داد که زمان دگماتیسم سپری شده و دوران تغییر ودگرگونی و پوست اندازی فرا رسیده و باید بدانند: هرکه فریادرس روزمصیبت خواهد/ گودر ایام سلامت به جوانمردی کوش (سعدی). اصولگرایان باید اکنون از خود سوال کنند که چه کردند در اولویت پایین رای مردم قرار گرفتند. انتخابات اسفند 94 نشان داد که مردم ایران به سوی عقلانیت و دموکراسی چنانکه «پتریم سوروکین» جامعه شناس دانشگاه هاروارد مطرح کرده یا چنانکه «دیوید رایسمن» جامعه شناس آمریکایی بیان کرده به سوی جامعه «مختار» با ویژگی های مهم واساسی آن درحرکت است.
مردم با آرای منطقی و عقلانی خود برگی از تاریخ اجتماعی ورق زدند و نشان دادند که تا چه حد اندیشمندانه و عقلانی فکر و عمل می کنند و درباره اوضاع و احوال اجتماعی از بینشی خردمندانه برخوردارند و نمایندگانی که فقط وفقط وظیفه نمایندگی را در مخالفت با دولت می دانند و به مخالفت با «برجام» که به میزان زیادی اعتماد و سرمایه اجتماعی را در سطح افقی وعمودی بالا برده و به آینده امیدوارکرده برمی خیزند، نمی خواهند. اصولگرایان که بسیاری از آنها متعادل و دلسوز و متفکرند، باید از اینگونه نمایندگان دوری گزینند وگرنه همان مقبولیتی هم که در جامعه دارند از دست خواهند داد. پیام دیگر انتخابات هفتم اسفند آن بود که اگر در آینده قرار باشد احزابی سازمان یافته وجود داشته باشند بیش از سه حزب نمی توان متصور بود: 1-اصلاح طلبان و اعتدالگرایان،2- اصولگرایان، 3 - مستقل ها.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: