تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

پایان نزاع 14ساله بین دو قبیله

در روز عید سعید غدیر خم بین دو طایفه بعد از 14 سال صلح وسازش برقرار شد.
به گزارش تدبیر24،به نقل از مهر، آیین صلح و سازش بین دو طایفه کشاورزی و میردادی باحضور فرماندار شهرستان بشاگرد، مسئولان ادارات و ریش سفیدان، معتمدین، بزرگان قبایل شهرستان بشاگرد در مسجد ولی عصر(عج ) روستای بهتیش برگزار شد.
پیرمراد دانشمند از معتمدین و بزرگان شهرستان بشاگرد در آیین صلح و سازش این دو قبیله ضمن تقدیر و تشکر از دو طرفین دعوا گفت: شروع درگیری و نزاع بین ابن دو قبیله سال 1379 باکشته شدن دو نفر از قبیله "کشاورزی" شروع شد و موجب مهاجرت افراد قبیله کشاورزی به میناب شد.
دانشمند افزود: این درگیری با وجود مهاجرت یکی از قبایل همچنان ادامه تا اینکه با برگزاری جلساتی و مذاکره بین طرفین دعوا در میناب و بشاگرد توسط برادارن دانشمند، موفق شدیم این دو قبیله را پس از 14 سال جنگ و درگیری و نزاع صلح وسازش برقزار کنیم.
وی در پایان ادامه داد: هر دو گروه در مراسم تحلیف و سوگند شرکت کردند و به قرآن مجید سوگند یاد کردند که نسبت به یکدیگر هیچگونه کدورتی نداشته باشند و نسبت به صلح  و سازش صورت گرفته پایبند باشند.
فرماندار شهرستان بشاگرد در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر و تشکر از براداران دانشمند بخاطر برگزاری این مراسم گفت: این مراسم قطعا مایع خیر وبرکت ورحمت خواهد بود و این امر خیر باعث خشنودی روح آن دو عزیزی خواهد شد که امروز بین ما نیستند.
رضا ملانسب گفت: این اتحاد، همدلی وهماهنگی که امروز ما شاهد هستیم باعث پیشرفت شهرستان خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بشاگرد نیز در مراسم گفت: برگزاری مراسم صلح و سازش در استان کم نظیر است این اتفاقات کمتر اتفاق می افتتد. خوشبختانه در شهرستان بشاگرد به لحاظ  تعصبات قومی و قبیله ای که وجود دارد و حرف شنوی خوبی که به بزرگان قبیله دارند زمینه مساعدی است برای صلح و سازش های دیگر و همه قتل ها اتقاق افتاده منجر به خیر شوند و این مراسم در خیلی از شهرستان ها اتفاق نمی افتتد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: