آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۶۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

روایت رویترز از بازار لوازم آرایش در ایران

تدبیر24 : رویترز نوشت: تاسیس اولین شعبه سالن آرایش ناخن لوکس متعلق به نگین فتاحی-دنسال، تاجر اهل دبی، در ایران در سال گذشته با واکنش های متفاوتی همراه بود. بسیاری از این بابت خوشحال بودند، اما تردید هایی هم نسبت به موفقیت آن وجود داشت.
این خبرگزاری انگلیسی زبان آورده است: فروش لوازم آرایشی در ایران یکی از برترین بازارها در خاورمیانه است.اکنون که اکثر تحریم های اقتصادی بین المللی پس از توافق هسته ای در سال گذشته برداشته شده، فتاحی-دنسال این زمان را فرصتی مناسب برای ورود برندهای قدرتمند بین المللی می داند. حتی در زمان تحریم هم فروشگاه های مستقل در مناطق مرفه نشین شمال تهران آخرین محصولات برترین برندهای جهان مانند دولچه و گابانا، لویی ویتون، گوچی، و روبرتو کاوالی فروخته می شد.

برخی از این برندهای لوکس مد در حال ورود مستقیم به ایران هستند و ممکن است فرصت های مشابهی برای محصولات زیبایی و آرایشی هم ایجاد شود – بازاری که مرکز تحقیقات مجلس ایران آن را 4 میلیارد دلار در سال تخمین زده است.قوانین و مقررات تجاری و بانکی پیچیده ایران مانع بالقوه ای برای افرادی مانند فتاحی-دنسال بوده است و باعث شده واگذاری شعبه را به اداره شخصی فروشگاه خود در تهران ترجیح دهند. بازار اجاره بی سر و سامان و گران قیمت هم از مشکلات دیگر سرمایه گذاران است.

فتاحی-دنسال در این باره می گوید: «به خاطر قوانین و پیچیدگی ها، ایران کشور راحتی برای تجارت نیست، اما بسیار وسوسه کننده است. به این دلیل بود که به دنبال واگذاری شعبه رفتیم».
برخی برندها با مسئله یافتن شریک مناسب روبرو هستند.اما فتاحی-دنسال همچنان عزم بر ماندن در ایران دارد و حتی در فکر آوردن یکی دیگر از برندهای خود به ایران است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: