تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۶۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

ابتكار بررسي كرد: پيشگيري از تكرار يك اشتباه پارلماني

تدبیر24 : روزنامه ابتكار در شماره سه شنبه 14 ارديبهشت، در تيتر يك به بررسي برنامه ششم توسعه پرداخت و نوشت: بعد از بررسي لايحه بودجه 95 در سال جديد و درحالي‌كه مدت زمان كمتر از يك ماه تا پايان دوره مجلس نهم باقي مانده است بررسي برنامه ششم توسعه كه به اصرار برخي از نمايندگان كنوني مجلس بايد به مجلس دهم موكول مي‌شد هم‌اكنون در دستوركار صحن مجلس نهم قرار گرفته است.اين روزنامه با انتخاب عنوان آغاز رابطه 18 ميليارد دلاري، مي نويسد: رئيس‌جمهوري كره‌جنوبي كه عصر يكشنبه وارد تهران شده بود، صبح ديروز در مجموعه تاريخي- فرهنگي سعد آباد مورد استقبال رسمي حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري قرار گرفت. حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهوري ايران پس از پايان نشست مشترك هيات‌هاي عالي‌رتبه ايران و كره جنوبي و امضاي 19 سند همكاري، در نشست مشترك خبري با همتاي كره‌اي خود با تاكيد بر تصميم تهران و سئول براي تبديل روابط تجاري دو كشور به روابط راهبردي و ريشه‌دار اقتصادي اظهار كرد: دو طرف تصميم گرفتيم سطح روابط اقتصادي خود را به سه برابر ميزان موجود يعني 18 ميليارد دلار افزايش دهيم.
روزنامه ابتكار با انتشار عنوان طراحي عليه رزمايش هاي دريايي ايران غلط اضافي است، آورد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر كشور ضمن تجليل از تلاش‌ها و زحمات جامعه معلمي، «تربيت نسل آينده‌اي با هويت مستقل، عزتمند، ديني و داراي شاخص‌هاي ممتاز و جريان‌ساز» را وظيفه اصلي و بسيار خطير آموزش و پرورش و معلمان دانستند. ايشان با اشاره به طرحي كه در كنگره امريكا عليه رزمايش‌هاي دريايي ايران در جريان است، افزودند: امروز دشمنان حرف‌هايي مي‌زنند كه بزرگتر از دهانشان است و مثلاً طراحي مي‌كنند كه « ايران در خليج فارس نبايد رزمايش نظامي داشته باشد»؛ درحاليكه اين سخنان، غلط اضافي است.
اين روزنامه با درج عنوان از نظر دولت و شخص رئيس جمهوري نمايندگان زن مجلس 18 نفر هستند، نوشت: حجت‌الاسلام مجيد انصاري طي سخناني در آيين بزرگداشت مقام معلم كه در مجموعه باغ زندگي شهرستان اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به نقش مردم و معلمان در حماسه انتخابات هفتم اسفندماه و دهم ارديبهشت،‌ اظهار كرد: من از همه ملت ايران و نيز معلمان كشور به خاطر نقش جاودانشان در حماسه انتخابات هفتم اسفند و نيز جمعه گذشته تشكر مي‌كنم. انصاري با اشاره به اينكه از ديدگاه رئيس‌جمهوري و هيات دولت نمايندگان زن راه يافته به مجلس 18 نفر هستند، اظهار كرد: از ديد رئيس‌جمهوري نمايندگان زن مجلس 18 نفر هستند نه 18 منهاي يك. ما معتقديم قانون اساسي در كشور فصل‌الخطاب است و همه جا بايد به آن عمل شود. بنابراين، طبق قانون اساسي كانديدايي كه در مرحله تاييد صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان مجوز حضور در انتخابات را مي‌گيرد و مردم به او راي مي‌دهند مي‌تواند وارد مجلس شود.
روزنامه ابتكار با بررسي عنوان چگونه مردم را معتاد كنيم؟، مي نويسد: «بايد كاري كنيم كه مردم به روزنامه‌ي ما معتاد شوند». اين جمله‌ايست كه سردبير تازه‌وارد روزنامه «بوستون ‌گلوب» در اوايل ورودش به اين روزنامه در فيلم اسكارگرفته‌ي «اسپات‌لايت» به اعضاي تحريريه‌اش مي‌گويد؛ جايي كه اطلاعات، قدرت است و مي‌توان با يك گزارش، باعث اتفاقات بزرگي شد. اگر چه امروز مردم در هر جا كه باشند گوشي همراه خود را به دست گرفته و از تمام اخبار دنيا مطلع مي‌شوند و حتي خود به عنوان شهروندخبرنگار فعاليت مي‌كنند با اين حال گستردگي شبكه‌هاي اجتماعي روزبه‌روز جذب مخاطب به روزنامه‌ها را به چالش مي‌كشد. امروز، برابر با سوم ماه مه به عنوان روز جهاني مطبوعات شناخته شده است و ما در حالي بيست‌وپنجمين سال نامگذاري اين روز را برگزار مي‌كنيم كه به نظر مي‌رسد اغلب روزنامه‌هاي ايران براي مخاطب جذاب نيستند و رسانه‌هاي تصويري و شبكه‌هاي اجتماعي جاي آنها را گرفته‌اند. برخي روزنامه‌ها براي جبران اين بحران جذابيت به استفاده از روش‌هايي همچون ويژه‌نامه‌هاي طنز و كاريكاتور، حوادث، ورزش و ساير موضوعات جذاب براي مخاطبان عام روي آورده‌اند. در واقع اين روزنامه‌ها به جاي اين كه ضميمه‌اي منتشر كنند كه در كنار روزنامه‌شان خوانده شود، ضميمه‌هايي منتشر مي‌كنند كه روزنامه در كنارش خوانده شود. هر چند اين كار در جذابيت‌بخشي به روزنامه‌ها براي مخاطبان روشي درست و موثر است، اما كافي به نظر نمي‌رسد و رسانه‌ها از يك سو براي ايفاي نقش خود و از سوي ديگر براي جذاب ماندن در نگاه مخاطب به كارهايي بيش از اين مسكن‌هاي موقتي نياز دارند. جاي خالي نوآوري‌ها، روزنامه‌نگاري تحقيقي، واقعيت افزوده، گزارش‌هاي توليدي واقعي، جريان‌سازي خبري، ايجاد ارزش افزوده به اخبار و انتخاب زبان مناسب براي ارتباط با مخاطبان از چالش‌هاي پيش روي رسانه‌ها است.
اين روزنامه سرمقاله را به عنوان «بغداديون و بغدادي» به قلم سيدعلي محقق اختصاص داد و «تهران دخترك، آبله گرفته» ديگر عنوان روزنامه ابتكار است.
برچسب ها: تدبیر24 پارلمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: