بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۶۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

تفاوت فراكسيون اميد و ليست اميد

ين ليست اميد و فراكسيون اميد تفاوت است و هر کاندیدایی كه در ليست اميد بوده به اين معنا نيست كه حتما در فراكسيون اميد هم خواهد بود.
تدبیر24 :احمد شيرزاد-بين ليست اميد و فراكسيون اميد تفاوت است و هر کاندیدایی كه در ليست اميد بوده به اين معنا نيست كه حتما در فراكسيون اميد هم خواهد بود. تا جايي كه مشخص است برخي ميثاق‌ نامه با اصلاح‌طلبان امضاء كرده‌اند. بيشتر كساني كه شناخته‌تر بودند و با حمايت بدنه اصلاح‌طلب وارد مجلس شدند، ميثاق‌نامه‌اي را امضاء كردند كه اخلاقا بايد نسبت به آن متعهد باشند و با فراكسيون اميد همراهي كنند ولي طبيعتا اگر برخي از اصولگرايان به دلايل مصلحت‌هاي سياسي و به دليل يك نوع ائتلاف نانوشته‌اي كه وجود داشت از طرف اصلاح‌طلبان در ليست قرار گرفتند، اخلاقا نبايد تغيير خط مشي دهند و نه ما بايد چنين توقعي از آنها داشته باشيم. بلكه آنها بايد در موقعيت خود سعي كنند كه مواضع منطقي داشته باشند و ما انتظار نداريم به دليل اينكه در انتخابات از آنها حمايت كرديم، كلا مشي و مرام سياسي‌شان را يك‌شبه عوض كنند. به هر حال آنها افراد شناخته‌شده‌اي هستند و طبيعي است كه موضع‌گيري‌هاي خاص خودشان را داشته باشند. اما انتظار مي‌رود كه انتخاب‌ها و رفتارهايشان به هر حال با مجلس گذشته متفاوت باشد ولي اين توقع به جا نيست كه به دليل اينكه در ليست اميد بودند، اصلاح‌طلب شوند. اما براي آقاي عارف مهم است كه مردم فكر نكنند ايشان از باب ذينفع وارد كار سياسي شدند و مي‌خواهند به هوادارانشان نشان دهند كه در تصميم‌شان خيلي جدي و راسخ هستند. البته اين خوب است و ما اميدوار هستيم كه در آينده سياسي هم با همين جديت و قاطعيت آقاي عارف را ببينيم. از طرفي اينكه برخي سخن از كوتاه آمدن يكي از اين دو نفر (عارف- لاريجاني) مي‌كنند اصلا به نظرم درست نيست. در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ آقاي عارف گذشت كردند، مساله اين بود كه اگر اين كار را نمي‌كردند، برنده طرف مقابل بود اما الان وقتي هر دو طرف به هم نزديك هستند، گذشت كردن براي دفع هيچ خطري نيست و هيچ توجيهي ندارد. به نظرم هر دو نفر بايد روي مواضع خودشان باشند وسعي كنند كه نظر طرفداران خودشان را جلب كنند ولي نهايتا اميدوار هستم با رايزني از نمايندگان منتخب، قبل از اينكه بخواهند در صحن مجلس با همديگر رقابت كنند، تكليف كرسي رياست مجلس دهم را مشخص كنند. البته اين تكليف را خودِ اين دو نفر نيستند كه بايد مشخص كنند بلكه قاطبه نمايندگان هستند كه بايد تصميم بگيرند. بنابراين اميدوار هستيم كه نمايندگان موضع شان را روشن كنند و حالت ممتنع به خود نگيرند تا يكي از اين دو نفر كه از حمايت بيشتري برخوردار است، كانديدا رياست شود و همه به او راي دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: