بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۶۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸

اعتراض به حكم 18 ماه حبس تعزيري

دادگاه برای من 24 ماه ممنوعیت خروج از کشور به همراه 18 ماه حبس تعزیری حکم صادر و آن را به وکیل من ابلاغ کرده است. آهنگرانی در ...
تدبیر24: پگاه آهنگرانی در گفت‌و‌گو با «قانون آنلاین» گفت: دادگاه برای من 24 ماه ممنوعیت خروج از کشور به همراه 18 ماه حبس تعزیری حکم صادر و آن را به وکیل من ابلاغ کرده است. آهنگرانی در ادامه همچنین تاکید کرد: من جرمی مرتکب نشده‌ام و برخوردها با من در دادگاه به صورتی نبوده است که منتظر اجرای حکم زندان باشم، قطعا با مساعدت قوه قضاییه و پیگیری‌های وکیلم این مسئله حل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
0
در حالی که چندی قبل خبرها حاکی از آن بود که پگاه آهنگرانی از سفر به آلمان برای پوشش اخبار جام‌جهانی زنان بازمانده است اینک ابعاد تازه‌ای از ماجرای او و سابقه همکاری با خبرگزاری دویچه‌وله آلمان منتشر می‌شود.

به گزارش آفتاب، سایت آتی‌نیوز نوشت: ارتباط با رسانه‌های خارجی کار دست بازیگر جوان سینمای ایران، پگاه آهنگرانی داد.

این درحالی است که 2 سال قبل وقتی این بازیگر برای پوشش اخبار جشنواره‌ای سینمایی راهی آلمان شده بود روزنامه‌ کیهان خطاب به پگاه آهنگرانی نوشت: «مواظب باشد وقتی به آلمان می‌رود وطن‌فروشی نکند.»

در حالی که رسانه‌های داخلی کمتر به این موضوع پرداخته‌اند از هفته گذشته سایت‌های اینترنتی خارجی و در راس آنها سایت خبرگزاری «دویچه‌وله» به انعکاس این ماجرا و کیفیت دستگیری این بازیگر پرداخته است.

دویچه‌وله درباره دستگیری پگاه آهنگرانی نوشته است؛ ساعت ۸ شب یکشنبه ۱۹ تیرماه، ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود بردند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است. بنا برهمین اطلاعات، این بازیگر سینما تا شامگاه 22 تیرماه در اختیار ماموران بوده و سپس به نیروهای امنیتی تحویل شده است.

این درحالی است که منیژه حکمت، فیلمساز و مادر پگاه آهنگرانی، تا کنون درباره ناپدید شدن دخترش یا دستگیری او هیچگونه مصاحبه‌ای نکرده است.

یک منبع آگاه به دویچه وله گفته پگاه توانسته تماس کوتاهی با مادرش بگیرد و تنها به او گفته که نه می‌داند کجاست و نه می‌داند جرمش چیست؟

ماجرای پگاه آهنگرانی از چندین روز قبل آغاز شد، زمانی که زمزمه‌ها حاکی از آن شد که او برای پوشش اخبار جام جهانی زنان قرار است به آلمان برود و با دویچه‌وله آلمان همکاری کند. وی قرار بود از تاریخ ۴ تا ۱۲ جولای (۱۳ تا ۲۱ تیرماه) مشاهدات خود را از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان در دویچه وله منتشر کند.

پگاه آهنگرانی درباره تبعات دعوتش به آلمان به دویچه‌وله گفته است: یک روز قبل از سفر به آلمان، از طرف وزارت اطلاعات با خانم آهنگرانی تماس گرفته شده و به او گفته شده که به فرودگاه نرود وگرنه در همانجا دستگیر خواهد شد. به همین دلیل وی از سفر به آلمان منصرف شد.

همکاری با رسانه‌های خارجی برای بازیگران و دیگر اصحاب رسانه در ایران مدتی است که بدون دردسر نبوده است. چندی پیش‌ «مریم مجد» عکاس ورزشی، نیز به گرفتاری پگاه آهنگرانی دچار شد. او نیز قرار بود برای عکاسی از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان به آلمان برود، اما شب قبل از سفرش در منزل خود دستگیر شد.

البته دویچه‌وله درباره علت دستگیری پگاه آهنگرانی به نکته‌ای دیگر هم اشاره کرده است. این رسانه خارجی نوشته است : پگاه آهنگرانی در کنار بازیگری فیلم‌های مستند نیز می‌سازد. عنوان آخرین اثر او "ده‌‌نمکی‌ها" است که به زندگی مسعود ده‌نمکی، از رهبران حزب‌الله که اخیرا به فیلم‌سازی روآورده، می‌پردازد. این فیلم چند هفته پیش در تلویزیون فارسی‌ بی.‌بی.‌سی پخش شد. پگاه آهنگرانی به چند تن از دوستانش گفته بود که به این دلیل توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته است.
برچسب ها: پگاه‌آهنگرانی ، زندان
نظر شما: