ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

مطالعه هم برای معلمان اجباری شد!

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد خود جهت افزایش مطالعه معلمان اعلام کرد: معلم باید زمانی غیر از تدریس خود، دو یا سه ساعت را به صورت اجباری در کتابخانه‌ها مطالعه کنند و به اندازه مطالعه عمومی و تخصصی خود حق‌الزحمه دریافت کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، در خصوص اجرای این طرح گفت: چون تعداد معلمان زیاد است، این طرح در مرحله ابتدایی برای مدیران، ‌مسئولان، معلمان کاملا تفکیک شده اجرا می‌شود و در مرحله دوم از نظر فرهنگ و آثار روحی و روانی اجرایی است. وی با تاکید بر اینکه چند شغله بودن معلم، به جایگاه وی ضربه وارد می‌کند و این به نفع کشور نیست، اظهار کرد: افزایش مطالعه معلمان باعث می‌شود به مدت ۴ سال کشور از حالت سنتی خارج و به علم روز مسلط شود.

سجادی افزود: با مطالعات مستمر معلمان سطح تولید مقالات علمی و تخصصی بالا می‌رود و کشور ارتقاء پیدا می‌کند. نماینده فریمان گفت: معلم روح و جان وزارت آموزش و پرورش است که اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت به وی بستگی دارد. وی تاکید کرد: دو شغله بودن برخی از معلمان به اجرای تحول در آموزش و پرورش لطمه می‌زند و این برنامه اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به این مساله که ایران باید در سال ۱۴۰۴ رتبه اول علم، ‌اقتصاد، آموزش، ورزش و جوانان را داشته باشد، وزارت آموزش و پرورش باید برنامه‌ها و طرح‌های پیشرفته‌ای را در راستای برنامه‌های کاری خود قرار دهد. سجادی در خصوص تاثیر مستقیم معلمان بر جامعه ایرانی گفت: وزارت آموزش و پرورش دارای چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی و یک میلیون و ۳۰ هزار معلم است و با تمام خانواده‌های ایران اسلامی هم در ارتباط است.

وی در خصوص دو شغله بودن معلم‌ها نیز افزود: دو شغله بودن معلم‌ها به معنای قهر آنها با کتاب و کتابخوانی است که این مساله متضاد با اجرای تحول است. سجادی تاکید کرد: معلم فقط و فقط باید معلمی کند، معلمی که دارای اضافه کاری از صبح تا شب است، زمانی برای مطالعه در کتابخانه را ندارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: