عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود عباس عبدي

عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود

پس از انتشار خبر اظهارات دادستان محترم تهران درباره رييس كل سابق بانك مركزي و ايراد اتهام به او مبني بر تضييع 30 ميليارد دلار و 60 تن طلا، دولت نيز بيانيه‌اي در نقد اين رفتار و گزارش منتشر كرد كه در جاي خود قابل توجه بود، به ‌ويژه آنجا كه به زمان اعلام آن اشاره كرده است. بدون در نظر گرفتن اعتبار نكات ذكر شده عليه او، به نظر مي‌رسد كه پاسخ به چند نكته ضروري است.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲ آرشیو
مذاكرات وين و دولت آينده محمد صدر

مذاكرات وين و دولت آينده

در پي اعلام اسامي افراد تأييد صلاحيت شده براي حضور در رقابت‌هاي رياست‌جمهوري، گمانه‌زني‌هاي زيادي پيرامون مشخص شدن تركيب تيم سياست خارجي دولت آينده و احتمال ايجاد يك تغيير اساسي در مقايسه با سياست خارجي دولت فعلي مطرح شد.
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 19
کد خبر: ۶۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
تدبیر24 :مطالعات نشان می دهد هیچ ممنوعیتی برای روزه در افراد سالم وجود ندارد ولی سالمندان کم وزن یا مبتلا به انواع بیماری های مزمن و افراد مبتلا به هیپوگلیسمی (قند خون پایین) و هایپرگلیسمی (قند خون بالا) فقط در صورت موافقت پزشک می توانند روزه بگیرند و باید از هر اقدام خودسرانه در این رابطه اجتناب کنند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد روزه در میانسالان و سالمندان مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری های تیرویید و انواع بیماری های اعصاب و روان نیز باید با کسب اجازه از پزشک باشد.
کم آبی به ویژه در تابستان، یکی از مهمترین مشکلات سلامتی روزه داران، به ویژه افراد بالای 60 سال است.

نوشیدن هشت تا 10 لیوان آب در فواصل بین افطار و سحر برای روزه داران ضروری است. برای حفظ تعادل آب بدن، مصرف غذاهای کم چرب و کم کالری توصیه شده است. غذاهای چرب به ویژه در ماه رمضان، برای سلامت کبد و کلیه مضر است. سردردهای روزه داران، یکی از مهمترین دلایل کم آبی بدن است.

برخی از مهمترین توصیه های پزشکان به روزه دارن، به ویژه روزه داران بالای 60 سال عبارت است از:

-از غذاهای پرفیبر استفاده کنید

-استفاده از سالاد به همراه روغن زیتون در وعده سحر و افطار توصیه شده است

-مصرف لبنیات کم چرب توصیه شده است

-مصرف مقدار کافی میوه و سبزی بین سحر و افطار ضروری است

-پیاده روی کوتاه پس از افطار برای فعال شدن گردش خون و شل شدن عضلات مفید است

-از مصرف غذاهای چرب و شیرین مانند زولبیا بامیه اجتناب کنید.

-خشکبار و آجیل بهترین میان وعده بین سحر و افطار برای روزه داران است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تدبیر24 ، روزه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها