اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

ابراهیم متقی - فشارهاي بين‌المللي و محدوديت‌هاي اقتصادي ايران پس از 5 مهر افزايش بيشتري پيدا مي‌كند. اين امر به‌گونه اجتناب‌ناپذير تأثير خود را بر زندگي اقتصادي و قابليت‌هاي تاكتيكي ايران به‌جا خواهد
منابع انسانی در بزنگاه آینده

منابع انسانی در بزنگاه آینده

محمدمهدی محمدی - روایت و تحلیلی از آخرین گزارش McKinsey & Company معتبرترین شرکت مشاوره مدیریت جهانی با عنوان HR Monitor 2025
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 01
کد خبر: ۶۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم

تدبیر24 :به گزارش ایسنا، مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.

در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.

این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.

هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.

برچسب ها: تدبیر24 خودرو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: