نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳

غنی‌سازی ۲۰ درصدی را ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران غنی سازی ۳ و نیم و ۲۰ درصدی اورانیوم را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد، گفت: هیچ تغییری در غنی سازی ۲۰ درصد ایران بوجود نیامده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از  تسنیم، محمد جواد ظریف و ماشابانه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در مصاحبه مشترک با خبرنگاران بر عزم دو کشور برای گسترش روابط دو جانبه و بین المللی تاکید کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به حضور جدی ایران در مذاکرات هسته ای گفت: ایران برای رفع سو تفاهم ها و با نیت خوب در مذاکرات پنج به علاوه یک شرکت می کند البته حل مشکلات به زمان نیاز دارد و ایران نیز بارها اعلام کرده به دنبال ساخت بمب اتم نیست چرا که معتقد است سلاح هسته ای در دکترین ایران جایی ندارد و این سلاح جز بدبختی، چیزی برای ملت ها به ارمغان نمی آورد.
ظریف همچنین درباره کنفرانس ژنو2 گفت: ایران آماده است در صورت دعوت در این کنفرانس شرکت کند تا کمک رسان حل این بحران شود البته این کنفرانس برای سوری هاست و کسی نباید از خارج، برای سرنوشت ملت سوریه تصمیم بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه ایران در سوریه حضور نظامی ندارد افزود: متاسفانه برخی کشورها به گروه های القاعده حاضر در سوریه سلاح و بمب شیمیایی می دهند که این موضوع خلاف قانون بوده و همه باید کمک کنند تا افراط گری و خشونت در مرزهای منطقه وجود نداشته باشد.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز با تاکید بر اینکه پرتوریا درخواست می کند تا تحریم های یکجانبه ایران لغو شود گفت: معتقدیم باید حقوق هسته ای ایران محترم شمرده شود و از ایران برای حضور در مذاکرات پنج به علاوه یک تشکر می کنیم.
یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی با امضای بیانیه پایانی که حاوی گسترش مناسبات دو کشور در بخش سیاسی و اقتصادی است به کار خود پایان داد. قرار است دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور سال آینده در تهران برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: