بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

صادرات چشمگیر سلاح روسیه به سوریه

دیپلمات‌های ارشد آمریکا اعلام کردند که روسیه از سال گذشته میلادی ارسال تسلیحات خود به دولت سوریه را به طور چشمگیری افزایش داده است.
به گزارش تدبیر24،‌ ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی، رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت: روسیه از یک سال پیش ارسال تسلیحات به دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را افزایش داده است. محموله‌های بسیاری وجود دارد و در برخی موارد ارسال این تجهیزات از نظر نظامی بسیار چشمگیر هستند.
وی ادامه داد: من برآورد دقیقی از ارزش دلاری این محموله‌های تسلیحاتی ندارم اما مشخص است که میزان صادرات سلاح روسیه به سوریه افزایش چشمگیری داشته است.
رابرت فورد برای مثال گفت، ژنرال سلیم ادریس، رئیس شورای نظامی ارتش آزاد سوریه به وی گفته است که جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه توسط روسیه تعمیر شده و با تغییرات بسیار زیادی به نیروهای اسد تحویل داده می‌شوند.
وی افزود: به نظر من روسیه اگر این گونه اقدامات خود را متوقف کند به تمامی افرادی که در پای میز مذاکره حضور می‌یابند، کمک کرده است.
مقامات روسیه بارها از ارسال تسلیحات به سوریه دفاع کرده و تاکید دارند که مسکو به قراردادهای امضا شده خود که در گذشته منعقد شده، عمل می‌کند و با این اقدام قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کند.
فورد در ادامه گفت: آمریکا و متحدانش موفق شدند تا شرکت بیمه‌ای را که یکی از محموله‌های ارسالی روسیه را بیمه کرده بود متقاعد کنند تا پوشش بیمه خود را لغو کند و با این کار باعث برگشت این محموله شدند. اما این یک موفقیت جزئی است اگر می‌توانستیم با روس‌ها تعامل بهتری داشته باشیم، بسیار بهتر بود.
توماس کانتریمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش تسلیحات اتمی در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت: ارسال تسلیحات از روسیه به سوریه بسیار چشمگیرتر از کمک‌های تسلیحاتی دیگری است که از دیگر نقاط جهان به دست مسئولان سوری می‌رسد.
وی افزود: روسیه با حمایت قاطعانه خود از دولت اسد اعتبار خود را در جهان عرب و سراسر خاورمیانه از دست می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: