بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۶۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

همكاري مشترك ديوان محاسبات با سپاه

 تدبیر24: دادستان ديوان محاسبات از همكاري مشترك اين نهاد نظارتي با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران براي رسيدگي به تخلفات اداري و اقتصادي خبر داد. فياض شجاعي كه به تازگي با رأي نمايندگان ملت در دهمين دوره مجلس در مقام خود ابقا شده درباره روند رسيدگي به تخلفات حقوق هاي نجومي در مجموعه خود، اظهار كرد: رسالت اصلي ديوان محاسبات صيانت از بيت المال مسلمين، اطمينان بخشي به مردم و التزام به امور مالي است. وي تاكيد كرد: وقتي پرونده هنوز درمرحله گزارش، تحقيق و تعقيب دردادسرا يا رسيدگي درهيات هاي مستشاري است، نمي‌توان به جهت حفظ آبروي افراد، اين موضوع را علني كرد. شجاعي با بيان اينكه اعلام اينگونه تخلفات نه تنها به نفع كشور و نظام نيست، بلكه مضرات خاص خودش را در آينده دارد، افزود: اگر در يك پروسه رسيدگي طي همه فرايندهاي قانوني تا مرحله قطعيت رأي، به اين نتيجه برسيم مسئولي عاملا يا عامدا مرتكب جرمي بزرگ شده و به بيت المال دست درازي كرده، با آن قاطعانه برخورد و شجاعانه به افكار عمومي نامش را اعلام مي‌كنيم. دادستان ديوان محاسبات كشور با اشاره به هجمه‌هاي اخير به اين ديوان،گفت: موضوع قصور ديوان محاسبات درحقوق هاي نجومي به هيچ‌وجه صحت ندارد و عدم اطلاع افراد از فرايند كار ديوان محاسبات باعث شده تا اين مطالب را درجامعه پخش كنند. وي افزود: ديوان محاسبات به‌خصوص دادستاني خودش دريافت‌كننده گزارش است، يعني تمام دستگاه‌هاي نظارتي چه سازمان بازرسي كل كشور و چه ذي‌الحساب ها دقيقا در حين خرج پول يك سازمان، نظارت دارند و پرداخت ها را برابر قوانين و مقررات تطبيق مي‌دهند. دادستان ديوان محاسبات تصريح كرد: واحدهاي فني و حسابرسي اگر در فرايند رسيدگي به تخلف هاي مالي از جمله پرداخت هایي بر خلاف قانون مواجه شدند، بايد طبق ماده ۹۱ قانون ديوان به متخلف تذكر داده و موضوع را سريعا به دادستاني گزارش دهند. وي با اعلام اينكه از سال ۹۰ تا ۹۴ به ۲۳۰ مورد پرونده پرداخت هاي خلاف قانون رسيدگي شده است، افزود: از دستگاه‌هاي متعدد اين تخلفات به ما گزارش شده كه همه اين پرونده‌ها منجر به صدور راي و ۹۰ درصد اين پرداخت ها به بيت المال برگشت داده شد. همچنين با متخلفان برخورد قانوني صورت گرفت. بنابراين بيان اين مطالب در حق ديوان محاسبات و خدشه‌دار كردن افكار عمومي درست نبوده و عملي مغرضانه است. دادستان ديوان محاسبات كشور با بيان اينكه اگر در رسيدگي ها به جرم عمومي برخورد كرديم حتما آن را به دستگاه قضائی معرفي مي‌كنيم، متذكر شد: متخلفان مالي دستگاه‌هاي دولتي زير چتر نظارتي ديوان محاسبات هستند و بدانند اين نهاد بدون اغماض با آنها برخورد مي‌كند. شجاعي درباره همكاري دادستاني ديوان محاسبات با سازمان اطلاعات سپاه در پرونده مفاسد اقتصادي گفت:دادستاني از همكاري با هيچ دستگاه‌ نظارتي و امنيتي دريغ نكرده و با متخلفان با جديت برخورد مي‌كند. در زمينه تخلفات اداري بخش‌هایي كه در صلاحيت سپاه پاسداران بوده را حتما به آنان اعلام مي‌كنيم. وي در ادامه گفت‌وگوي خود با تسنيم با اشاره به انهدام و بازداشت چند شبكه فساد اقتصادي توسط سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط قضائی، يادآور شد: سپاه پاسداران همكاري بسيار خوبي با ديوان محاسبات در زمينه تخلفات اداري دارد.
شعبه ۷ برای تخلفات مديران بانك‌ها
دادستان ديوان محاسبات كشور درباره اتهام مديران برخي از بانك‌ها از جمله بانك ملت، افزود: شعبه ۷ دادستاني ديوان محاسبات را به تخلفات بانك‌ها قرار داده‌ايم تا به صورت ويژه موضوع بررسي شود. حجت‌الاسلام حسين طائب رئيس سازمان اطلاعات سپاه چندي پيش درگفت‌وگو با تسنيم از دستور كار قرار گرفتن پرونده‌هاي كلان مفاسد اقتصادي در سازمان متبوعش خبر داده و گفته بود كه سپاه با همكاري قوه قضائیه مبالغ كلاني را به بيت المال بازگردانده است. پيش تر سرلشكر عزيز جعفري فرمانده كل سپاه با اشاره به بازداشت مديرعامل سابق بانك ملت توسط اين نهاد گفته بود كه اين تنها يكي از پروژه‌هاي اطلاعاتي است كه سپاه در رابطه با مسائل امنيتي و موضوع نفوذ و فسادهاي اقتصادي دنبال مي‌كند، برخي فكر مي‌كنند كه فقط حقوق هاي نجومي دليل اين بازداشت هاست اما پرونده مرتبط با يك فساد بزرگ‌تري است. اينها يك شبكه بوده‌اند و برخي از سياسيون نيز در اين شبكه حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: