بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۶۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

دوری از سیاسی کاری در فضای اقتصادی

تدبیر24:   کارشناس مسایل اقتصاد تاکید دارد: باید مباحث اقتصادی را فارغ از فضای سیاسی تجزیه و تحلیل کرد تا از طریق حل مشکل معیشت که هدفی بزرگ است را به هدفی محقق شده تبدیل کرد.

جمشید پژویان در گفت و گو با خبرنگار آستان در این رابطه اظهار داشت: یکی از معضلاتِ رفتاری در ایران این است که همه مسایل با متر و معیار سیاسی سنجیده می شود و دقیقا به همین دلیل نمی توانیم برنامه هایی مدون در جهت برداشتن موانع اقتصادی برداریم.

وی افزود: این در شرایطی است که اگر واقع بین باشیم و حب و بغض سیاسی و جناحی را کنار بگذاریم، در کشور ما به قدری پتانسیل وجود دارد که بتوانیم وضعیت اقتصاد را ترمیم کنیم و مشکلات اقتصادی موجود را به کمترین حالت ممکن برسانیم. ای کاش سیاسیون برای همیشه تصمیمی با این مضمون بگیرند که رقابت سیاسی را در اظهارات و کنش های اقتصادی نگنجانند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: به عنوان مثال در بحث فیش های نجومی در حالیکه به راحتی می توان چنین معظلی را برای همیشه از سپهر اقتصادی پاک کرد، گروهی دنبال سیاه نمایی علیه دولت مستقر هستند و عده ای هم تقصیر را به گردن دولت پیشین می اندازند. اگر به جای این نوع رفتار، فیش های نجومی را به درستی ریشه یابی کرد و راه حل ممانعت از چنین پرداختی هایی را پیدا کرد. در این حالت است که می توانیم مردم را به این  اطمینان برسانیم که از این پس در نظام اداری هیچ کس حقوقی نامتعارف دریافت نخواهد کرد.

جمشید پژویان تصریح کرد: ایران به دلیل برخورداری از ذخایر زیر زمینی و محصول گرانقدری چون نفت، در شرایط عادی نباید مشکل چندانی داشته باشد، اما به دلیل محافظه کاری و نگاهِ جریانی شاهد هرز رفتن دارایی ها هستیم که نتیجه اش چیزی جزء تنش در حوزه مهم اقتصاد نیست.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: