تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۶۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

بررسی وضعیت مترو تهران و نشست زمین در شورای شهر

تدبیر24:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت مترو و چشم انداز آن توضیحاتی را در جلسه امروز شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی صبح امروز با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت حمل و نقل با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته طول خطوط مترو از ۱۷۰ کیلومتر به ۲۶۶ کیلومتر رسید گفت: تعداد ایستگاه‌های مترو در طول ۱۰ سال گذشته به ۱۰۰ ایستگاه افزایش یافت و در دو سال آتی به ۱۶۶ ایستگاه می‌رسد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته تعداد واگن‌ها از ۳۳۱ واگن به ۱۲۰۰ دستگاه واگن رسیده و در صورت تحقق وعده دولت مبنی بر اینکه ۱۲۰۰ واگن به مترو تهران می دهند تعداد واگن‌های مترو به بیش از ۲۰۰۰ دستگاه می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر مترو ۲۰ درصد از سهم کل حمل و نقل را به خود اختصاص داده است، گفت: در ۱۰ سال اخیر نسبت به تاریخ ساخت مترو ۹۱ درصد زیرساخت‌ها محقق شده و در دو سال آتی به اندازه دو برابر تاریخ مترو زیرساخت‌ها ایجاد می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه مترو به شهرهای اقماری گفت: در حومه تهران شهرهایی وجود دارند که برخی از آنها جمعیت‌شان بیشتر از یک میلیون نفر است که مردم این شهرها به تهران رفت و آمد دارند.

وی با بیان اینکه عنوان شرکت مترو تهران، شرکت راه آهن تهران و حومه است گفت: این عنوان مصوبه مجلس دارد اما در لایحه برنامه توسعه ششم ایجاد و توسعه مترو اقماری به طور کامل به وزارت راه سپرده شده است اما از آنجایی که مبداء و مقصد عمده قطارها تهران است بدون در نظر گرفتن نقش تهران قطعا پیگیری این موضوع اشتباه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زحمت شورا در زمینه حمایت از مترو در تاریخ شهر ماندگار است، ادامه داد: با همه فشارهای اقتصادی هم شورا و هم شهردار تهران حمایت خوبی از مترو داشتند و مترو بدون محدودیت و با وجود همه مشکلات به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر نبود واگن گفت: واقعیت این است که باید برای تأمین ناوگان پنج سال آتی به طور ویژه به این امر توجه کنیم چرا که حالا با وجود پیشرفت‌های زیادی که در زمینه توسعه مترو داریم در زمینه زیرساخت پیچیدگی خاصی وجود ندارد اما باید تقویت ناوگان مورد پیگیری قرار گیرد.

حسینی با اشاره به اعضای شورای شهر برای بازدید از شرکت واگن سازی گفت: شرکت واگن سازی توانایی آن را دارد که برای سایر کلانشهرها با هر مدلی واگن تولید کند.

وی با بیان اینکه دولت قول داده که بیش از ۱۰۰۰ واگن به مترو تهران بدهد و آن هم باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تولید داخلی باشد. باید عنوان کنم که هیچ شرکتی به غیر از واگن سازی تهران ظرفیت تولید واگن را ندارد.

وی در خصوص نشست‌های مکرر زمین گفت: پس از حادثه خیابان پیامبر در دو روز اخیر در خیابان شوش و صفی علیشاه نیز زمین به دلیل نشت آب نشست کرد که واقعا مترویی در آنجا نبود!

حسینی با بیان اینکه مسئله ساده است چرا که خاک تهران آبرفتی است و قابلیت شستشوی خاک ریزدانه را دارد ادامه داد: شبکه آب تهران فرسوده است و پتانسیل آن را دارد که با هر گونه نشت و شکستگی خاک ریزدانه را بشورد و حفره‌هایی ایجاد کند که باید اقدامی ملی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تونل تاسیسات مشترک شهری افزود: در منطقه ۲۲ این تونل را ایجاد کردیم اما هیچ یک از شرکت‌های خدمات رسان حاضر نشدند تأسیسات خود را درون تونل ببرند.

وی با بیان اینکه مسئله باید ریشه‌ای حل شود گفت: حل این موضوع خارج از تصمیم یک فرد یا یک دستگاه است و باید شورا به طور جدی و یک بار برای همیشه موضوع بهسازی و نوسازی شبکه آب تهران را حل کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: