بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

سود سهام عدالت واقعی می شود

وزیر اقتصاد گفت: افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار جلسه شورای پول و اعتبار نیست و همچنین طرحی برای واقعی کردن سود سهام عدالت در دست تهیه است.
تدبیر24: علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد امروز در حاشیه همایش بهبود فضای کسب و کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر دارندگان سهام عدالت از منافع خود برخوردار نمی‌شوند و حتی نمی‌توانند در این بخش اعمال مدیریت داشته باشند.

طیب‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر 40 درصد از بنگاه‌های مشمول اصل 44 واگذار شده که بنگاه‌های اقتصادی فعال و پویایی هستند.

وی از تدوین طرحی در خصوص سهام عدالت خبر داد و گفت: روی طرحی کار می‌کنیم تا بتوانیم مردم از سود واقعی طرح سهام عدالت برخوردار شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی تعیین خواهد شد، بیان داشت: افزایش نرخ سود در دستور کار نیست و چنین چیزی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار مطرح نخواهد شد و حالا اگر بانک مرکزی چنین گزارشی ارائه کرده است، باید از مسئولان این بانک بپرسیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: دولت راجع به نرخ ارز و تعیین آن در بازار دخالتی ندارد و نرخ ارز بر اساس قانون شناور مدیریت شده عمل خواهد کرد و نیز دولت در این بخش دخالتی نمی‌کند.

به گفته وزیر اقتصاد نرخ ارز بر اساس شرایط بازار مشخص خواهد شد و تغییرات ناگهانی سریع و موقت در جهت کاهش یا افزایش را مناسب نمی‌دانیم و اگر نرخ ارز به صورت ناگهانی در چند روز تغییر کند، تنها کسانی ضرر می‌کنند که سپرده‌های کوچک و کوتاه‌مدت دارند.

وی تاکید کرد: دولت موافق تغییرات ناگهانی نرخ ارز در هر سمت و سویی چه کاهش و چه افزایش نیست و در تعیین آن نیز دخالت نخواهد کرد.

وزیر اقتصاد در خصوص مشکل گشایش ال سی بیان داشت‌: این موضوع طی ابلاغیه‌ای به بانک‌ها ابلاغ شده است و همه بانک‌ها موظف هستند که طبق این مصوبه عمل کنند و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال رصد کردن این موضوع است، تا اگر بانکی عمل نکرد ما مشکل را حل کنیم و زمینه‌های اجرای کامل آن فراهم شود.

طیب‌نیا یادآور شد: در حال حاضر ال سی (خطوط اعتبار اسنادی) مشکلی ندارد و اکنون سیستم بانکی حداکثر تا 30 درصد گشایش LC می‌کند و احیانا اگر بانکی در شهرستان به این موضوع عمل نکرده بانک مرکزی موظف است بر آن نظارت داشته باشد، تا مشکل رفع شود.


وی افزود: اگر مشکلی است عمدتا در این بخش بوده و اکنون معاملات از طریق LC و حواله انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: