وی ادامه داد: تقریبا کشورهای مختلفی که در این زمینه قبل از ما پیشتاز بودند و زیرساخت هایشان را فراهم کرده اند در ارتباط با گردشگری دیگر از روش های سنتی استفاده نمی کنند و به بسترهای نو و رایج روی آور شده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فضای مجازی در خدمت گردشگر است، اظهارکرد: در این فضا با استفاده از نرم افزارهای مختلف گردشگر متقاعد می شودکه به چه شهر یا کشوری برود. در آن جا کجا ساکن شود و حتی درباره اینکه به چه رستورانی برود و حتی چه صنایع دستی بخرد هم می تواند از فضای مجازی اطلاعات بگیرد.
وی با بیان اینکه می توان گفت تقریبا هرآنچه که یک گردشگر در عرض چند روز باید انجام دهد در این فضا برنامه ریزی می شود گفت: کارهای دیگری مانند رزرو هتل هم توسط همین فضای مجازی انجام می شود.
واعظی با بیان اینکه کشورهایی که وارد فضای مجازی شدند به سرعت در گردشگری پیشرفت کرده اند، گفت: بنابراین ما هم باید در این فضا برنامه ریزی و حرکت کنیم.
پتانسیل های اقتصاد گردشگری بالاست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین درباره پتانسیل های اقتصادی گردشگری در ایران نیز گفت: گردشگری با انواع و اقسام فعالیت های جانبی همراه است که ایجاد اشتغال می کند. گردشگران معولا به صورت میانگین کمتر ار هزار دلار خرج نمی کند و همین می تواند رونق کسب و کار به وجود آورد.
وی با بیان اینکه آمادگی برای جذب گردشگر را داریم، اظهارکرد: جلسات خوبی با معاون گردشگری سازمان جناب آقای رحمانی موحد داشتیم و تاکنون نیز گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است و ما از اقدامات در این حوزه حمایت می کنیم تااین کار انجام شود.
واعظی اضافه کرد: در حال حاضر برای تمام استان ها و تمام شهرهایی که پتانسیل گردشگری دارند برنامه ریزی کرده ایم و معتقدم نمایشگاه بین المللی گردشگری هم می تواند در زمینه جذب گردشگر موثر واقع شود چراکه این نمایشگاه به گونه ای طراحی شده که می توانید به صورت فشرده جاذبه های شهرها و استان های کشور را به صورت یک جا ببینید.