او ادامه داد: بر اساس آمار صداوسیما، برنامه «محله گل و بلبل» پرمخاطبترین برنامه کودک و نوجوان است و ما در این برنامه با انتخاب اسپانسر خوب و تغذیه محتوای مناسب از طرف آنها، آموزش صحیح برای حضور و استفاده از فضای مجازی را در دستور کار قرار دادهایم.
فرضیایی توجه ویژه به بحثهای محتوایی و فرهنگی را یکی از نقاط قوت این برنامه دانست و گفت: سناریوی جذاب و امروزی و نمایش این محتواها از زبان «پورنگ» و دیگر کاراکترهای دوستداشتنی برای بچهها با موفقیت روبهرو بوده است.
او ضمن تقدیر از مسؤولان شبکه دو سیما به خاطر نگاه ویژه به موضوع آموزش و فرهنگسازی از سنین کودکی، افزود: هنوز هم جای خالی برنامههایی در خصوص فضای مجازی ویژه کودک و نوجوان احساس میشود و فعالیت در این حوزه نیازمند حضور بخش خصوصی است. در حال حاضر ۵۹ درصد کودکان بالای ۱۲ سال که از گوشی و تلفن همراه بهرهمند هستند. تا زمانی که فعالان اقتصادی دغدغه آموزش و فرهنگسازی نداشته باشند، نمیتوان انتظار اصلاح بسیاری از ناهنجاریهای جاری در جامعه را داشت و مسلما هر آموزشی باید از سنین کودکی در کودکان نهادینه شود.