بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

وجود مواد شیمیایی غیرمجاز در عمق اقیانوس آرام

کارشناسان محیط زیست به وجود انواعی از مواد شیمیایی در اعماق اقیانوس آرام پی برده‌اند که استفاده از آنها در دهه ۱۹۷۰ ممنوع اعلام شده است.
تدبیر24 »در این بررسی کارشناسان محیط زیست از مشاهده انباشت مقادیر نسبتا زیادی از مواد آلاینده همچون PCB و PBDE در اکوسیستم‌های عمیق دریا شگفت زده شدند.

این ترکیب‌ها که در قرن بیستم کاربرد گسترده‌ای داشتند سمی هستند و در محیط زیست جمع می‌شوند.

در این بررسی دکتر "آلان جامیسون" از دانشگاه نیوکاسل انگلیس به ارزیابی سطح آلاینده‌ها در بافت چربی جاندارانی موسوم به "دوجورپایان" در عمق اقیانوس آرام پرداخت.

آلاینده‌های موجود در بدن "دوجورپایان" شامل PCB و PBDE بوده که به طور معمول به عنوان عایق‌های الکتریکی و مقاوم در برابر آتش استفاده می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، این ترکیب‌های شیمیایی که از طریق حوادث صنعتی و تخلیه زباله‌ها وارد محیط زیست می‌شوند به طور طبیعی تجزیه نشده و در محیط زیست باقی می‌مانند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: