نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

آغاز نشست ناتو در بروکسل

نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) روز چهارشنبه در مقر این سازمان در شهر بروکسل آغاز شد.
تدبیر24 »'ینس استولتنبرگ' دبیر کل ناتو به عنوان سخنران نخست، در این جلسه سخنرانی کرد.
استولتنبرگ گفت: 'امروزه ناتو با چالش های بسیار پیچیده و گسترده روبرو است که از آن جمله می توان به پدیده تروریسم و بحران نظامی در منطقه خاورمیانه، روسیه ی جسورتر ، افزایش حملات سایبری و گسترش سلاح های کشتار جمعی و فن آوری موشک های بالستیک اشاره کرد.
وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، امروز چهارشنبه در بروکسل برای بررسی فعالیت های آینده این سازمان بخصوص با توجه به تحولات جدید در عرصه بین المللی نشست دو روزه خود را آغاز کردند.
پیش از آغاز این نشست، دبیرکل ناتو روز گذشته (سه شنبه) در جلسه ای با حضور خبرنگاران توضیحاتی درباره دستور کار نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو ایراد کرد.
استولتنبرگ با بیان اینکه وزیران دفاع ناتو، موضوع پاسخ ناتو به جهان چالش برانگیزتر امروز را بررسی خواهند کرد، افزود: ما بر اهمیت تقسیم عادلانه مسئولیت ها در ناتو و افزایش بودجه دفاعی تاکید خواهیم کرد.
دبیر کل ناتو از افزایش 3.8 درصدی بودجه دفاعی در میان متحدان اروپایی و کانادا در سال 2016 استقبال کرد و آن را بالاتر از حد مورد انتظار دانست.
استولتنبرگ همچنین خاطرنشان کرد که وزیران دفاع ناتو بر موضوع مبارزه با تروریسم و تهدیدهای ناشی از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تمرکز خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، وزیران دفاع ناتو در حالی در بروکسل گرد هم می آیند که مواضع اخیر مقام های اروپایی حاکی از تلاش برای هماهنگ شدن ناتو با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره افزایش بودجه نظامی است.
ترامپ که در گذشته انتقادهای زیادی از ناتو مطرح کرده بود، هفته گذشته پس از دیدار از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: ما با قوت از ناتو حمایت می کنیم، تنها درخواست داریم که تمام اعضای ناتو کمک های مالی کامل و مناسبی انجام دهند.
این نخستین نشست ناتو با حضور وزیر دفاع جدید آمریکا است.
برچسب ها: نشست ناتو بروکسل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: