وزیر آموزش و پرورش در دیدار اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی بر تبیین و شناساندن نقش و جایگاه مجلس دانش آموزی در جامعه تأکید کرد و گفت: برای معرفی این مجلس به جامعه بیش از پیش تلاش و از فعالیتهای آن نیز حمایت می کنیم.
تدبیر24 »عصر امروز (چهارشنبه) فخرالدین دانش آشتیانی در این دیدار افزود: در بحث
های تعلیم و تربیت بیشتر بر فعالیت های دانش آموزی فراتر از آموزش صرف
تاکید داریم.
وی اظهار کرد: دانش آموزان باید برای زندگی در جامعه
آینده تربیت شوند، بنابر این با مسئولیت پذیری در دوران تحصیل می توانند
آمادگی بیشتری برای ورود به جامعه کسب کنند.
دانش آشتیانی خاطر نشان
کرد: دانش آموزان باید مهارت های لازم را کسب کنند تا بتوانند از پتانسیل
ها و استعدادهای خود بیشتر بهره مند شوند.
عضو کابینه تدبیر وامید،
فرآیند انتخاب اعضای مجلس دانش آموزی را یکی از آزاد ترین انتخابات دانست و
افزود: بیش از 13میلیون دانش آموز، انتخابات شوراهای دانش آموزی را برگزار
می کنند و از بین شوراهای دانش آموزی، 150 نماینده به مجلس دانش آموزی راه
می یابند که از بین آنها اعضای هیئت رئیسه انتخاب می شوند که این امر یک
پتانسیل و ظرفیت خوبی را برای آموزش وپرورش ایجاد می کند.
این مسئول
ادامه داد: برای برآورد میزان تأثیر برنامه های آموزش وپرورش در مدارس باید
از نمایندگان مجلس دانش آموزی نظرخواهی کرد و میزان رضایت مندی آنها را
جویا شد.
وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: انعکاس فعالیت ها و برنامه های
آموزش وپرورش توسط شوراهای دانش آموزی می تواند ما را در تقویت موارد مثبت و
حذف نقاط منفی برنامه ها کمک کند.
عضو کابینه تدبیر وامید یکی از ابعاد
مجلس دانش آموزی را بُعد نظارتی دانست و اظهارکرد: از پتانسیل های مجلس
دانش آموزی باید بیش از پیش استفاده شود و این مجلس می تواند موضوعاتی را
برای نظارت در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود: معتقدم در برخی تصمیم
گیری ها، بهترین کسانی که می توانند مشاوره بدهند، دانش آموزان هستند، زیرا
همه فعالیت های ما برای دانش آموزان است.
وزیر آموزش وپرورش از آمادگی
خود برای پذیرش پیشنهادهای دانش آموزان خبر داد واضافه کرد: اعضای مجلس
دانش آموزی باید ارتباط بیشتری با مدیران ستادی داشته باشند و نظرات خود را
به آنان ارائه دهند.
دانش آشتیانی گفت: تلاش خواهیم کرد تا مجلس دانش آموزی بیش از پیش به جامعه معرفی شود و از فعالیت های آنان نیز حمایت می کنیم.
وی
تصریح کرد: اعضای مجلس دانش آموزی باید در مسائل مختلف به ویژه مسائلی که
مربوط به جوانان می شود به ارائه نظر بپردازند تا از این طریق قدرت تجزیه و
تحلیل آنها وسیع تر شود.
وزیر آموزش وپرورش خواستار انعکاس بیشتر
فعالیت های مجلس دانش آموزی در رسانه ها شد و افزود: از برگزاری جلسات با
اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استقبال می کنم.
در این دیدار که
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و نائب رئیس سازمان دانش آموزی نیز حضور
داشتند، تبدیل دبیرستان ها به مراکز تولید علم، تلاش برای شناساندن جایگاه
مجلس دانش آموزی، تشریح نظام 3-3-6 برای جامعه، توجه به امور فرهنگی حاشیه
نشینان شهرها، آموزش امور قضایی به دانش آموزان و عضویت رئیس مجلس دانش
آموزی در شورای معاونان وزارتخانه از جمله مطالبی بود که اعضای مجلس دانش
آموزی با وزیر آموزش وپرورش مطرح کردند.