ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۷۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

سرانجام شکایت از خودروسازان

در ۷۴ درصد شکایت‌های صورت گرفته از خودروسازان، رای به نفع مشتریان صادر و منجر به دریافت خسارت، تعویض خودرو و حل عیب شده است.
تدبیر24 » مصرف‌کنندگان از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و هم‌چنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی، ناراضی هستند. در مواردی این نارضایتی منجر به شکایت مشتریان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌شود.

در این زمینه براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان ۴۱۲ پرونده شکایت مصرف‌کنندگان که به نتیجه رسیده، ۷۴ درصد منجر به صدور رای به نفع مشتریان شده است.

بر این اساس در میان پرونده‌هایی که حکم آنها به نفع مشتریان صادر شده، ۱۲ درصد منجر به دریافت خسارت، ۱۱ درصد منجر به تعویض خودرو و ۵۱ درصد نیز منجر به رفع عیب خودرو از سوی شرکت عرضه‌کننده شده است.

در میان ۱۱ درصد پرونده‌ای که منجر به تعویض خودرو شده است، شش درصد پرونده‌ها مربوط به ایران خودرو، سه درصد سایپا، یک درصد گروه کرمان خودرو و یک درصد سایر شرکت‌ها بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: