ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۷۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

تلاش ها برای ترویج حذف روغن جامد بر باد رفت!

تدبیر24 »بر اساس تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، تولید روغن خوراکی نیمه جامد قرار بود تا پایان امسال در تمام شرکت های تولید کننده روغن خوراکی در کشور متوقف می شد و از خیلی قبل تر هم تبلیغات این مدل روغن ها نیز در رسانه ها ممنوع اعلام شده است.

تهیه و توزیع روغن جامد و نیمه جامد خوراکی حدود 3 دهه است که در کشورهای پیشرفته و اروپایی ممنوع شده است چرا که کارشناسان معتقدند این روغن ها به دلیل دارا بودن لینولنیک اسید(امگا3) بیش از 3درصدی و وجود طعم دهنده، برای سرخ کردن نمی تواند مناسب باشد.

جالب تر آن که این روغن ها حتی در کشورهای عربی نیز ممنوع شده است؛ مساله ای که با وجود حضور سهام داران با ملیت عربی در هیئت مدیره شرکت تولیدکننده و تبلیغ کننده روغن جامد(شرکت ص.ب که محصولات با نام های ب، ل و ... عرضه می کند) سوالات بی جوابی را برای مصرف کنندگان بوجود آورده است.

تبلیغات این روغن در بیلبوردها و رسانه ملی در حالی انجام می شود که شرکت تولید کننده این روغن های ممنوعه در تبلیغات خود به نوعی به دنبال القاء سالم بودن روغن های خود بوده و این در صورتی است که تاکنون هیچ منبع رسمی و معتبر داخلی و خارجی رای به سالم بودن روغن های نیمه جامد نداده است!

کارشناسان تغذیه می گویند: در تمامی روغن های جامد که در قوطی های حلب بسته بندی می شود به دلیل این که از مخلوط روغن های بازیافتی و فسادپذیر که بوی بسیار بدی دارند استفاده می شود، تولیدکنندگان آن به ناچار مجبور به استفاده از اسانس های شیمیایی با طعم روغن حیوانی و زعفران هستند تا مصرف کننده متوجه بوی بد این روغن ها نشود!

حال باید پرسید که چرا دستگاه های نظارتی نمی خواهند یا نمی توانند بر تصمیمات غیر منطقی این تولید کننده روغن که برعکس مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذائی اتخاذ می شود و زحمات چندین ساله نظام سلامت در تغییر رویکرد مردم در استفاده از روغن های مایع را بر باد می دهد، عکس العمل مناسبی داشته باشند!

یادآور می شود که به گفته مسئولان سازمان صداوسیما تبلیغ این روغن جامد(روغن ل) در رسانه ملی بر مبنای نامه سازمان غذاو دارو اجازه پخش گرفته است!

منبع :شفاف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: