ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۷۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

فشن شوی «چادر» با حضور بازیگران زن؟!

شیوه تبلیغات یک مزون برای چادرهای رنگی و طرح‌دارش حسابی دردسرساز شد تا مورد نقد بسیاری از اهالی رسانه و شخصیت‌ها قرار بگیرد.
تدبیر24 » پوشش «چادر» از گذشته در میان زنان ایرانی باب بوده‌است و همواره برای آن به عنوان برترین تجلی حجاب زن مسلمان برایش احترام خاصی قائل بودند. به همین خاطر هرگونه نوآوری و تغییر در این پوشش همواره با حساسیت‌های زیادی روبرو بوده‌است تا از قداست و احترام این پوشش نزد ایرانیان نکاهد. اما شیوه تبلیغات یک مزون برای فروش پارچه‌های چادرش در روزهای اخیر سروصدا کرد. این مزون چندی قبل از چند بازیگر زن برای رونمایی از پارچه‌های چادر خود دعوت کرد و از آنها خواست برای دقایقی چادر سر کنند و در کنار لوگوی مزون بایستند تا از آنها به منظور تبلیغ عکس‌ گرفته شود و بعد دوباره چادرها را از سر باز کنند.
 
فشن شوی «چادر» با حضور بازیگران زن؟

پخش این عکس‌ها در صفحات اجتماعی این مزون و بازیگران حاضر در این رونمایی، با واکنش‌های منفی مخاطبان روبرو شد و گروهی به آن لقب «فشن‌شوی چادر» دادند و این سبک از تبلیغ را مغایر با حرمت این پوشش دانستند.

اما مسئولان این مزون با گله از واکنش‌های مخاطبان این موضوع را مانعی برای خود دانستند و عنوان کردند که این انتقادات درستی مسیرشان را نشان می‌دهد چون سنگ‌ها همیشه به قطار در حال حرکت زده می‌شود! تنها جمله دفاعیه این مزون این بود که این چادرها تنها برای استفاده در خانه و مجالس طراحی شده‌اند و قرار نیست در محافل عمومی پوشیده شوند. این درحالی ست که این دفاعیه برای مخاطبان کاملا بدیهی است و نقدهای مطرح شده به شیوه تبلیغات آنهاست وگرنه همه زنانی که از چادر به عنوان پوشش استفاده می‌کنند همگی چند نمونه از این چادرها دارند.

انتقادات به این فشن شو در شبکه‌های اجتماعی به قدری بالا گرفت که در نهایت این مزون تصمیم گرفت صفحه اینستاگرام خود را از حالت عمومی به حالت خصوصی تبدیل کند.

به دلیل تشابه نام فامیلی مدیر این مزون با وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و به وجود آمدن سوءتفاهمات بسیار زیاد در این باره این مزون مجبور شد هرگونه نسبت دور و یا نزدیک با این شخصیت شناخته شده سیاسی را تکذیب کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: