خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۷۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
معاون نخست وزیر اسلواکی:

ایران از قویترین اقتصادهای خاورمیانه است

معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی در امور سرمایه گذاری گفت: ایران یکی از قوی ترین اقتصادهای خاورمیانه با فرصت های اقتصادی بسیار است و به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور مصممیم.
تدبیر24 »«پیتر پلگرینی»* امروز (دوشنبه) در همایش «توسعه همکاری های تجاری ایران و اسلواکی» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: امیدواریم حجم همکاری های 2 کشور به سرعت افزایش یابد؛ زیرا اسلواکی نیز یکی از باثبات ترین اقتصادهای اتحادیه اروپاست که در بسیاری از صنایع جایگاه خوبی دارد.
پلگرینی اضافه کرد: اسلواکی از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در این کشور استقبال می کند و آماده همکاری با ایران برای ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری مشترک و مستقیم است.
به گفته وی، اسلواکی در صنایع خوروسازی، خدمات مهندسی برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارها پیشرفته است و همکاری 2 کشور می تواند آینده بسیار بهتری را برای هر 2 طرف رقم بزند.
به گزارش ایرنا، هیات بلندپایه تجاری اسلواکی با حضور نمایندگان 35 شرکت بخش خصوصی به سرپرستی معاون نخست‌وزیر در امور سرمایه گذاری برای گفت و گو با فعالان اقتصادی به تهران سفر کرده اند.
در هیات تجاری اسلواک علاوه بر معاون نخست وزیر اسلواک در امور سرمایه گذاری، «پیتر کاژیمیر» وزیر اقتصاد و «پیتر ژیکا» وزیر خزانه داری، حضور دارند.
همچنین امروز «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در همایشی با حضور هیات اسلواکی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره راه های افزایش همکاری صنعتی 2 کشور رایزنی می کند.
بررسی همکاری آتی دوسویه در زمینه انرژی، نفت و گاز، حمل و نقل، واگن سازی، مسائل مالی، فاینانس و فناوری اطلاعات محورهای مذاکراتی هیات اسلواکی در تهران است.
اسلواکی با جمعیت نزدیک به 6 میلیون نفر، 100 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد که از رشد یک درصد برخوردار است.
نرخ رشد تولید صنعتی اسلواکی 6.7 و درآمد سرانه آن 15 هزار و 727 دلار است. نرخ تورم در اسلواکی به منفی 1.6 درصد و حجم سرمایه گذاری خارجی به 2 میلیارد دلار می سد.
پارسال 2 تفاهمنامه گسترش سرمایه گذاری و اجتناب از دریافت مالیات مضاعف میان ایران و اسلواکی به امضا رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: