بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

تحول در مدیریت با نگاهی فرا جنسیتی

مهدی محمدی

تدبیر24 »دو مبحث کلیدی در موفقیت مدیران عبارت است از توجه به منابع اقتصادی و تصمیمات مدیرانه. قاعدتاً بدون در اختیار داشتن منابع اقتصادی نمی توان از مدیری که دارای استعدادها و توانمندی های راهبری است ، انتظار موفقیت چندانی داشت. همچنین مدیری با منابع اقتصادی، اما نالایق در تصمیم گیری ها نمی تواند موفق عمل کند.

 در حالی که شرایط اقتصادی کشور در ثبات نسبی و رشد شاخص های اقتصادی غیر منفی است، انتظار می رود، چرخه مدیریتی نیز دست خوش تحول شده و با روی کار آمدن مدیران لایق و با جلوگیری از هدر رفت منابع، افزایش بهره وری را در زمینه های اقتصادی نظاره گر باشیم.

برخی بر این باورند که سطح انتظار و توقع مردم از مسؤولین کشور بالا رفته است و متناسب با ظرفیت کشور نیست. درپاسخ به این نظر باید متذکر شد که مردم بر اساس آن چه می بینند و درک می کنند، زبان به انتقاد می گشایند.

لذا می توان این گونه بیان داشت که وقتی اندیشه هایی دارای تبعیض جنسیتی و غیر شایسته سالارانه در به کار گیری و انتصاب مدیران وجود دارد، سطح توقع و انتظار عوام متناسب و منطبق با واقعیت موجود نخواهد بود.

رویکردی که تاکنون به وضوح دیده نشده است؛ توجه به شایسته سالاری با نگاهی فراجنسیتی است. لذا بر همین اساس این موضوع را متأثر از دو مقوله باید دانست: اول؛ اعتماد سیاستگذاران به حضور زنان در عرصه های مدیریتی. دوم؛ خواست و مشارکت زنان شایسته برای حضور در عرصه های تصمیم گیری. با توجه به این دو مقوله لازم است در کنار اعتمادی که به مدیریت زنان در کشور توسط کارگزاران و سیاست گذاران می شود، توجه و حضور حداکثری زنان لایق و شایسته را نیز در مطالبه این حق، مهم و دارای اهمیت بدانیم، چرا که اگر مشارکت و مطالبه از پایین به بالا نباشد، نمی توان از سیاست گذاران برای این تحول انتظار زیادی داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: