تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵

مدرسه تئاتر ایرانشهر راه‌اندازی می‌شود

مدیر تماشاخانه ایرانشهر گفت: مدرسه تئاتر ایرانشهر راه‌اندازی می‌شود و بزودری اثر برگزیده از مجموع آثار نمایشی اجرا شده در تماشاخانه ایرانشهر انتخاب می‌شود.
به گزارش تدبیر24، مجید سرسنگی با اعلام  خبر  راه‌اندازی مدرسه تئاتر ایرانشهر گفت: ما در کنار برنامه‌های نمایشی که به صورت سالانه در تماشاخانه ایرانشهر و تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود، برنامه‌هایی را هم تدارک می‌بینیم که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم به اهداف ما در توسعه تئاتر کمک می‌کند.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: یکی از چند طرحی که در تماشاخانه ایرانشهر دنبال کرده‌ایم و به نتیجه رسیده است، ایجاد مدرسه تئاتر ایرانشهر است. در این طرح تعدادی از نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر را در مدرسه تئاتر ایرانشهر جمع می‌کنیم و از دوره تحصیلی راهنمایی تا دانشگاه تحت حمایت تماشاخانه آموزش می‌دهیم تا برای ورود به فضای حرفه‌ای و دانشگاهی تئاتر آماده شوند. این امر که با کمک استادان برای تربیت نوجوانان انجام می‌شود هم نسل جدیدی از هنرمندان را با خود همراه می‌کند و هم الگویی می‌شود تا مسئولان فرهنگی و تئاتر کشور به این درک برسند که تربیت هنرمند و مقوله استعدادیابی باید از دوره کودکی شروع شود، زیرا تنها در این صورت است که نیروهای جوان و مستعد می‌توانند جایگزین اساتید تئاتر باشند.
سرسنگی همچنین از انتخاب کار برگزیده تئاترهای اجرا شده در ایرانشهر از سال آینده خبر داد و گفت: در طول سال اجراهایی که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و یک اثر برگزیده معرفی می‌شود و این امکان برای گروه نمایشی برگزیده فراهم می‌شود که اجرای دیگری در تماشاخانه ایرانشهر داشته باشد و از امکانات بیشتری برخوردار شود. در سال آینده یک فصل ویژه برای جوانان داریم و در کنار اجرای استادان تئاتر یک فصل به عنوان رپرتوار نمایشی برای شش کارگردان جوان در نظر گرفته می‌شود.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: این افراد کسانی هستند که تازه وارد حوزه تئاتر شده‌اند و استعدادشان باید در معرض دید عموم قرار گیرد. امیدوارم با این طرح بتوانیم در راستای شناسایی جوانان کشور قدم برداریم و کسانی را که مستعد هستند را به جامعه تئاتری معرفی کنیم. معتقدم عدالت این نیست که امکانات مساوی در اختیار افراد قرار گیرد بلکه بهتر است امکانات به افرادی اختصاص پیدا کند که تعهد و استعداد و پایبندی را در حوزه تئاتر نشان می‌دهند.
وی تصریح کرد: کسانی که در رپرتوار نمایشی بتوانند توجه مخاطبان و هنرمندان را به خود جلب کنند به عنوان یکی از کارگردانان تماشاخانه از امکانات اجرای مستقل برخوردار می‌شوند. امیدوارم بتوانیم در توسعه هنر مظلوم تئاتر کارهای بزرگی انجام دهیم تا مسئولان به مسائل زیر بنایی و مشکلات اصلی تئاتر توجه کنند و موضوعات سطحی و زود گذر را جایگزین موارد زیربنایی نکنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: