بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۷۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

۲ میلیون شغل خانگی در آستانه نابودی است

رئیس اتحادیه تولید کنندگان وبافندگان فرش استان اردبیل گفت: اگر تبلیغات مؤثری در حوزه شناسایی فرش دستباف و مضرات فرش ماشینی در جامعه نشود، شغل 2 میلیون ایرانی که در قالیبافی مشغول به کارند، به خطر می افتد.
تدبیر24 » مالک اژدر حسینی رئیس اتحادیه تولید کنندگان وبافندگان فرش استان اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از عملکرد متولیان امر به نظر می آید که آنها خواسته یا ناخواسته در جهت نابودی هنر صنعت فرش قدم برمی دارند و بی توجهی مسئولان دولتی موجب شده تا این صنعت که سالها به عنوان هویت ملی ایران در تمام دنیا شناخته شده ، رو به افول گذارد.

وی در ادامه افزود: اگر تبلیغات مؤثری در حوزه شناسایی فرش دستباف و مضرات فرش ماشینی در جامعه نشود، شغل 2 میلیون ایرانی که در قالیبافی مشغول به کارند، به خطر می افتد.

اژدرحسینی تصریح کرد: با ازبین رفتن این مشاغل ، امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور به خطر افتاده و دولت باید هزینه های بالایی برای ایجاد یک شغل در جامعه بپردازد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل همچنین اذعان داشت: کاری از دست مرکز ملی فرش ایران که متولی فرش در کشور است ، برنمی آید و گویا سیاست های دولت این است که هنرصنعت ایرانی از بین برود.

وی در ادامه با بیان راهکارهای برون رفت از بحران موجود ، عنوان کرد: در ابتدا باید به صورت جامع از طرح های پشتیبانی قالیبافان همچون بیمه قالیبافی ، تسهیلات ارزان قیمت و حل مشکلات فروش فرش حمایت شود.

اژدر حسینی در پایان تأکید کرد: با حمایت دولت از اتحادیه های صنفی و تشکل های حوزه فرش ، آنها می توانند در هر منطقه ای فروشگاه فرش احداث کرده و تولیدات بافنده ها را بخرند تا قالیبافان در زمینه فروش محصولاتشان به مشکل برنخورند.
برچسب ها: فرش شغل خانگی دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: