تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۷۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

کاهش تلفات جاده‌ای با راه‌سازی

در پایان هفته گذشته علاوه بر افتاح بخشی از آزادراه تهران - شمال، کمربندی چالوس به طول ۵/۱ کیلومتر حد فاصل تقاطع نواب تا سه راهی مرزن آباد به صورت چهارخطه شامل پل دهانه ورودی تونل چالوس و رمپ‌های طرفین به افتتاح رسید.
 تدبیر24 » به گفته مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با افتتاح این قطعه مهم‌ترین گلوگاه ترافیکی این مسیر رفع شد. باید اشاره داشت که در این سال عملکرد وزارت راه و شهرسازی در توسعه حمل‌و ‌نقل جاده‌ای کشور نسبت به گذشته موفقیت‌آمیزتر بوده است. پیش از افتتاح کمربندی چالوس، تونل چالوس و پل بزرگراهی این منطقه نیز به افتتاح رسیده بود وحالا هم حد فاصل تقاطع نواب تا سه راهی مرزن‌آباد چهارخطه شد. با توجه به اینکه در ایام تعطیل به ویژه نوروز جاده‌های شمال یکی از پرتردد ترین مسیرها هستند، وزارت راه و شهرسازی با حداکثر توان خود در راستای کاهش ترافیک این مسیر و سهولت دسترسی جاده‌ها اقدام کرد. عملکرد وزارت راه و شهرسازی در جاده هراز مثبت بوده است و شاهد پیشرفت این جاده بوده‌ایم و همچنین در حال حاضر تنها قسمت کوچکی از آزادراه قزوین به رشت در حدود ۱۱ کیلومتر مانده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این آزادراه هم نهایی شود. مساله دیگری که در ایام نوروز با آن مواجه هستیم شمار بالای تصادفات جاده‌ای است. هر سال بیشترین آمار تصادفات در جاده‌های شمال است که علاوه بر گسترش فرهنگ رانندگی باید جاده‌های کشور از ایمنی و زیرساخت‌های لازم برخوردار باشد. وظیفه بازرسی جاده‌ها و تعمیر و نگهداری آنها با وزرات راه است. همچنین راهنمایی و رانندگی مکان‌های پرخطر و قسمت‌هایی از جاده را که دارای دست‌انداز هستند و تابلو ندارند گزارش می‌دهد تا از وقوع سوانح رانندگی پیشگیری و جلوگیری کند. وجود هرچه بیشتر جاده‌ها در کشور علاوه بر ایمنی و کاهش تصادفات به کمترشدن ترافیک هم کمک بسیاری می‌کند. انتقاداتی درباره افتتاح جاده‌ها پیش از تجهیز آنها به چراغ و روشنایی وجود دارد. من اعتقادی به وجود چراغ برای افتتاح جاده‌ها ندارم، زیرا در بسیاری از کشورها مانند آمریکا صرف داشتن جاده استاندارد مطابق استانداردهای راه‌سازی و وجود علائم کافی جاده‌ای می‌توان از آن جاده استفاده کرد و در بسیاری از جاده‌های آن کشور حتی چراغی مشاهده نمی‌شود. نکته دیگری که باید آن را در نظر داشت فرهنگ رانندگی است که متاسفانه هنوز این فرهنگ در میان مردم کشور نهادینه نشده است و بعضا دیده می‌شود که اگر پلیس راهنمایی و رانندگی در مسیر وجود نداشته باشد یا اگر در محلی دوربین ثبت تخلفات نباشد، مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند. مسئولان مربوطه باید در تلاش باشند تا فرهنگ رانندگی درست و صحیح را بین شهروندان نهادینه سازند تا برای کنترل آنها نیازی به زور، جریمه و اجبار از سوی پلیس نباشد. در مجموع افتتاح این مسیرهای جدید به میزان بسیار زیادی می‌تواند به کاهش ترافیک و به دنبال آن تصادفات جاده‌ای کمک کند. در کنار اینها باید به بحث توسعه حمل و نقل ریلی نیز توجه جدی داشته باشیم.

مرتضی لطفی،  عضو اتاق بازرگانی
برچسب ها: جاده ایمنی کشور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: