ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۷۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

ضرورت تمرکز بر طراحی و تولید خودروی ملی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: برای تحقق تولید و اشتغال در صنعت خودرو باید بر طراحی و تولید خودروی ملی تمرکز شود.
تدبیر24 »ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: طراحی و تولید خودرو با برند ملی بهترین راه برای حفظ و افزایش اشتغال در صنعت خودرو و صنایع وابسته به‌ویژه صنعت قطعه‌سازی است.

وی با بیان اینکه صنایع بالادستی و پایین دستی زیادی وابسته به صنعت خودرو هستند، خاطرنشان کرد: صنعت خودرو نقش پیشران را در میان صنایع داشته و تقویت آن کمک به توسعه صنعت و اشتغال داخلی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای تقویت صنعت خودرو باید در زمینه طراحی و تولید خودرو با برند داخلی و ملی و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان داخلی تمرکز شود.

وی افزود: در این زمینه باید نقاط قوت و ضعف خودروهای فعلی که با برند داخلی تولید شده‌اند بررسی و در فرایند تولید خودروهای جدید، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

خلخالی با بیان اینکه باید متناسب با طراحی و تولید خودروهای جدید زنجیره تامین قوی و متکی بر دانش روز نیز ایجاد شود، تصریح کرد: البته در فرایند تولید خودروهای ملی نباید از دانش روز صنعت خودروسازی جهان غافل بود و باید با مشارکت با خودروسازان معتبر بین‌المللی دانش فنی در داخل کشور بومی‌سازی شود که این مهم نیز با قراردادهای منعقده با خودروسازان خارجی در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: