آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۷۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

پاسخ محسن هاشمی به اظهارات محمدباقر قالیباف

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار جوابیه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، نسبت به سخنان وی در زمینه پروژه متروی تهران واکنش نشان داد.
تدبیر24 »متن کامل جوابیه محسن هاشمی به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
شهردار محترم تهران
با سلام و تبریک سال نو

احتراماً نظر به آنکه سخنانی منتسب به جنابعالی در رسانه‌ها منتشر شده است که تلقی افکار عمومی آن است که بخشی از سخنان مذکور متوجه اینجانب می‌باشد، موارد ذیل جهت استحضار به عرض می‌رسد:

۱-  همانگونه که بارها در مصاحبه‌ها و سخنان خود تأکید کرده‌ام، اقدامات صورت گرفته در طول دوره مدیریت جناب‌عالی در شهرداری تهران در حوزه ساخت شبکه مترو، مستوجب تقدیر است و اظهاراتی از سوی اینجانب که سخنان شما پاسخ به آن تلقی می‌شود، اساسا وجود نداشته است. البته به صورت کلی اینگونه تقابل‌ها و دوقطبی‌ها را نیز چه از جانب شما و چه از جانب هر فرد دیگری به زیان جامعه می‌دانم.

۲-  پروژه مترو تهران، یکی از دستاوردهای قابل افتخار جمهوری اسلامی است که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اوج دفاع مقدس و سخت‌ترین شرایط کشور آن را فعال کردند و سپس در طول ۳۰ سال گذشته و در دولت‌های مختلف پیشرفت داشته است. از سال ۱۳۸۰ نیز که شرکت مترو از دولت به شهرداری منتقل شد، مسئولیت این پروژه برعهده شهرداران این دوره بوده است.
بنابراین دولت‌های دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات در پیشبرد پروژه مترو تهران نقش برجسته‌ای داشتند و پس از آن شهرداران تهران طی ۱۵ سال اخیر از جمله آقایان ملک‌مدنی، احمدی‌نژاد و جنابعالی در تکمیل و بهره‌برداری از مترو زحماتی را متقبل شده‌اید و به دلیل آنکه شما بیشترین زمان تصدی تاریخ شهرداری تهران را با ۱۲ سال به‌عهده داشتید، طبعاً پیشرفت بیشتری در دوره جنابعالی در پروژه مترو تهران حاصل شده است که قابل تقدیر می‌باشد اما این پیشرفت نباید به گونه‌ای تلقی شود که زحمات سایر شهرداران و دولت‌ها نادیده گرفته شود.

۳-  بنده در طول حضور ۱۸ ساله در هیئت مدیره و مدیرعاملی مترو تهران، یک سوم این زمان را در دوره شهرداری جنابعالی سپری کرده‌ام و طی این مدت نیز همانند قبل از آن دستاوردهای چشمگیری در توسعه مترو ایجاد شد و مهم‌تر از همه زیرساخت‌های توسعه پایدار مترو به شکلی بنیان گذاشته شد که این روند با طراحی خطوط، خرید تجهیزات و راه‌اندازی دستگاه‌های حفار (TBM) و برطرف‌کردن موانع ریشه‌ای توسعه مترو موجب گردید تا این فرایند در پنج سال سپری شده پس از جدایی اینجانب نیز ادامه یابد.

۴-  لذا همانگونه که بارها در مصاحبه‌ها و جلسات و گفت‌وگوهای مختلف تأکیدکرده‌ام از تلاش‌های جنابعالی جهت توسعه مترو در دوره همکاری خود و پس از آن قدردانی می‌کنم و از دولت و مجلس نیز می‌خواهم بیشترین حمایت را از پروژه مترو چه در دوران مسئولیت جنابعالی و چه در صورت انتخاب شهردار جدیدی برای تهران به عمل آورند. چراکه مترو را ضروری‌ترین و بهترین پاسخ برای معضلات ریشه‌ای تهران به خصوص ترافیک و آلودگی هوا و برجسته‌ترین مصداق و نماد اقتصاد مقاومتی و بسترساز تولید و اشتغال ملی می‌دانم.

توفیقات جنابعالی از درگاه الهی خواستارم. »
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: