ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۷۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

تخریب و بازسازی 60 مدرسه پایتخت در سال جاری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر تهران از تخریب و بازسازی 60 مدرسه در تهران در سال جاری خبر داد و گفت: به محض تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی را با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق شروع خواهیم کرد.
تدبیر24 »داریوش ورناصری با بیان اینکه برنامه مقاوم سازی در تهران یک برنامه درازمدت چندساله است که از سال 85 شروع شده اظهار کرد: هرساله تعدادی از فضاهای آموزشی نیازمند مقاوم سازی، در برنامه بازسازی و نوسازی قرار می گیرند.

وی افزود: برای امسال هم برنامه ریزی کرده‌ایم تا تعدای از فضاهای آموزشی ناایمن را  مقاوم سازی کنیم؛ البته اگر شرایط مقاوم سازی را داشته باشند. تعدادی از مدارس هستند که شرایط مقاوم سازی را هم ندارند و باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند. یکی از برنامه‌های اولویت دار ما هم همین است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر تهران با بیان اینکه مجموعا بین 50 تا 60 فضای آموزشی را برای مقاوم سازی، تخریب و بازسازی در برنامه سال جاری داریم گفت: البته این برنامه به شرط تامین اعتبار عملیاتی می شود. اعتبارات اولیه دیده شده است، منتها به محض تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی را با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق شروع خواهیم کرد.

ورناصری درباره تعداد مدارس نیازمند مقاوم سازی در تهران عنوان کرد: آمار کل مدارس فرسوده، بسیار بیشتر از اینهاست، اما نمی توانیم کل این مدارس را هم به لحاظ بودجه لازم و هم به لحاظ جابجایی دانش آموزانش انجام دهیم. این مدارس بعضا دارای دانش آموز هستند و به همین خاطر هرساله تعداد کمی از این مدارس را می توانیم در نوبت تخریب و یا بازسازی قرار دهیم و باید مدارس فرسوده را طی یک برنامه پنج، شش ساله حذف کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر  تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای توقف ساخت مدارس کوچک در کشور عنوان کرد: مدارس ما در تهران، بزرگ هستند. در تهران مدارس کوچک هم نمی توانیم بسازیم و اغلب مدارس ما بزرگ هستند حال آنکه مدارس بزرگ باید زیربنای بالاتر از سه هزار مترمربع داشته باشند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: