آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۷۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

تخریب و بازسازی 60 مدرسه پایتخت در سال جاری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر تهران از تخریب و بازسازی 60 مدرسه در تهران در سال جاری خبر داد و گفت: به محض تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی را با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق شروع خواهیم کرد.
تدبیر24 »داریوش ورناصری با بیان اینکه برنامه مقاوم سازی در تهران یک برنامه درازمدت چندساله است که از سال 85 شروع شده اظهار کرد: هرساله تعدادی از فضاهای آموزشی نیازمند مقاوم سازی، در برنامه بازسازی و نوسازی قرار می گیرند.

وی افزود: برای امسال هم برنامه ریزی کرده‌ایم تا تعدای از فضاهای آموزشی ناایمن را  مقاوم سازی کنیم؛ البته اگر شرایط مقاوم سازی را داشته باشند. تعدادی از مدارس هستند که شرایط مقاوم سازی را هم ندارند و باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند. یکی از برنامه‌های اولویت دار ما هم همین است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر تهران با بیان اینکه مجموعا بین 50 تا 60 فضای آموزشی را برای مقاوم سازی، تخریب و بازسازی در برنامه سال جاری داریم گفت: البته این برنامه به شرط تامین اعتبار عملیاتی می شود. اعتبارات اولیه دیده شده است، منتها به محض تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی را با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق شروع خواهیم کرد.

ورناصری درباره تعداد مدارس نیازمند مقاوم سازی در تهران عنوان کرد: آمار کل مدارس فرسوده، بسیار بیشتر از اینهاست، اما نمی توانیم کل این مدارس را هم به لحاظ بودجه لازم و هم به لحاظ جابجایی دانش آموزانش انجام دهیم. این مدارس بعضا دارای دانش آموز هستند و به همین خاطر هرساله تعداد کمی از این مدارس را می توانیم در نوبت تخریب و یا بازسازی قرار دهیم و باید مدارس فرسوده را طی یک برنامه پنج، شش ساله حذف کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر  تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای توقف ساخت مدارس کوچک در کشور عنوان کرد: مدارس ما در تهران، بزرگ هستند. در تهران مدارس کوچک هم نمی توانیم بسازیم و اغلب مدارس ما بزرگ هستند حال آنکه مدارس بزرگ باید زیربنای بالاتر از سه هزار مترمربع داشته باشند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: